Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Sara - 16 november 2009 20:54

Idag var det så en ny vecka. Pinfärsk! Vi startade veckan med klassisk skånsk vinter: 10 +grader och dimma så man inte ser hande framför sej! Underbart! Det är så fruktansvärt lerigt i unghingstarnas hagar. Förra året grusade vi till stona så de har det kanonfint även nu när det är 1 meter djup lera i andra hagar. Måste beställa till pojkarna med, men det är så förbaskat dyrt!

Jag och Camilla var glada att se varandra igen och snattrade glatt om helgens händelser. Sedan var det sedvanlig fika med kaffe och knäcke.

Camilla var bussig och tog stonas stall själv, som vanligt, så jag kunde komma igång och rida. Principen gick bra så idag höjde jag ribban lite och krävde faktiskt lite form i trav. Det gick kanon! Fixk till ett par stadiga varv med byt om volt i stadig fin och bärig form! Heja Principen!

Laban var duktig idag, men trampade av sej en framsko, typiskt! Fick nya skor i lördags och så han jag inte ens rida ett helt pass. Tur att Mats kan slå på tappskor igen...

På eftermiddagen fick jag hem en ny häst som ska tränas och sedan säljas. Hon heter Bizarra och är ett vackert Lusitanosto på 160 cm och 3 år gammal. Hon verkade lugn och nöjd i sin nya box.

Bizarra

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards