Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Mera tid!

Av Sara - 14 januari 2009 17:05

Äntligen en dag som jag skulle hinna med massvis! Och det gjorde jag! Morgonrutiner som vanligt med fodring & utsläpp, men sedan behövde jag bara sopa stallgången och stänga boxdörrarna eftersom härlig Anne skulle komma efter lunch och mocka. Ahh vad skönt! Vid 10 kom Ann, Varonils matte, för ridlektioner. Vi sadlade förs Nicke, som hon ridit en gång tidigare. Men kunde snabbt konstatera att han var stel och ojämn bak. Alltså ingen slump vid besiktningen igår. Han har gjort något. Innan besiktningen hade jag inte hunnit rida honom på två dagar, så han måste ha sträckt sej i hagen eller något. Han var inte halt idag, men kändes ovillig och ojämn i drivet. Skit! Det blir vila och koll igen framåt helgen...

Efter Nicke tog vi ut Wille, som gick utmärkt även om han vilade igår. Pigg och glad med trevlig. Ann kände dock att hon avstod från att rida honom. Bailon passar dock utmärkt som lektionshäst, tålig men rättvis. Visar direkt när ryttaren gör fel och vice verca. Han är tjock och ur form, men ändå väldigt duktig. Ann fick en lektion efter jag värmt upp honom lite. Tränade på samling och bärighet samt lite skänkelvikning. Kul. Sen var det Teddys tur. Teddy som vilat sedan december då han var sjuk, därefter pga tidsbrist. Tänkte att han skulle vara mera vild än tam men icke! Pigg och lite explosiv som vanligt men ändå långt över förväntan. Kanske börjar min, kanske nitiskt noggranna grundridning göra resultat? Det kändes absolut inte som om han vilat eller tappat något.  UNDERBART! Känns lite som att komma hem, när man får sitta upp på sin egen häst. Vi känner ju varandra. I love Teddy!

En lite bild från i höstas.

På eftermiddagen hann jag med att ta emot hösilage, hippofoder & spån. Skönt med fulla lager igen! Det går ju en del foder & strö när man har 22 hästar på stall....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards