Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Sara - 22 december 2015 21:44

Jag myser i stallet och har det lugnt och skönt så här dagarna innan jul. Sedan Salinero åkte har jag bara tre hästar att rida. Jag har inte satt igång Bizarro ännu utan väntar tills efter jul. Skönt att ha det lite lugnt för en gångs skull och det är ju ingen panik. Han går i hage varje dag och har det skönt. Faktiskt kan allihop vara ute samtidigt nu och det är väldigt skönt! Hugo är mer harmonisk än någonsin och även nykomlingen Ñico är ute numera. Vet inte varför jag väntade så länge med det för det var totalt odramatiskt att släppa ut honom. Det är som om han har bott är alltid. Han står och äter hö stilla och lugnt som alla de andra! 

Idag filmade Johanna lite när jag red Ñico. Som alltid gick han som bäst när vi INTE filmade och vi fick heller inte med någon galopp, vilket är hans bästa gångart. Den är riktigt fräck! Filmen ligger på Facebook om ni vill se! 

Cazandro går bättre och bättre och han är så rolig att jobba med! Önskar att jag hade en Zagalavkomma själv... Hugo har varit på vattengympa men idag blev det ridning. Hade planerat uteritt med Jessie, men det började ösregna så det blev ridhus i stället. Vi var iallafall lite seriösa och lade ut lite cavaletti!

Hugo efter arbetspasset undrar om jag kommer med täcket snart eller? Och passar på att snacka lite med Teo. De är så himla söta ihop!

   


Hugo på Gunnarlunda efter vattenträningen! Han är så stilig!! 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards