Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 december 2015

Av Sara - 16 december 2015 19:53

För en gångs skull hade jag lite flyt med besiktning & röntgen i Spanien! Hittade en söt och prisvärd unghingst född 2012 som även var FRISK! Härligt! Han ska kastreras nu och åker mot Sverige så snart han är läkt. Han kommer förstås att vara till salu! Han heter Activo, är knappt 160 cm fnv och rör sej väldigt trevlig. Han är inte inriden ännu. 

 

Idag blev Salinero hämtad och jag fick besked att han kommit fram väl. Nu hoppas jag att han får stanna länge hos denna ägaren! Han är en så väldigt trevlig och mysig häst! 

När Salinero var ivägskickad sadlade jag Ñico. Jag kan inte sluta berömma hans underbara temperament! Han är så otroligt mysig att pyssla med och känns bara så väldigt välhanterad och trygg med människor. Det är en fröjd! Igår var han lite skeptisk till min uppsittningspall,  men det hade han tydligen lärt sej nu för idag var han helt obekymrad. Longerade bara några varv sedan satt jag upp. Skrittade lite och sedan testade vi både trav och galopp. Sååååå roligt!!

Sedan var det Cazandros tur. Idag tog jag med mej ett spö för att uppmuntra honom lite. Han tog det väldigt bra och vi kunde galoppera tre varv på raken och även en volt! Vi börjar nu så smått med lite sidvärts förflyttning och även lite högre krav på form och takt. Han är supertrevlig!

Slutligen idag var det träning för Amanda med Hugo. Jag fick nogsamt veta att det inte bara är Hugo som tappat lite styrka och smidighet. Det har matte oxå gjort... Efter att Amanda hojtat ordentligt på mej om hur jag sitter, mina händer, inte spänna, inte dra utan RIDA med den känsla som jag faktiskt  HAR! så kunde jag slutligen få fram fina Hugo igen. Både i trav & galopp. Galoppen som inte funkat ALLS sen pausen... Det tar lite tid att komma i form igen och det får det göra! Men idag kändes det toppen igen!!!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards