Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Sara - 14 december 2015 19:09

I helgen hade vi julmys i stallet och det visade sej bli värsta julbordet!! Folk hade tagit med sej massvis med mat och godsaker så vi frossade loss. Vädret var strålande vackert så jag och Jessie beslutade oss för att rida ut tillsammans med Hugo och hennes sto La Toya. Lite modigt tyckt vi, men det visade sej gå hur bra som helst! Vi fick en härlig tur som bjöd på både trav och galopp i bredd! Riktigt roligt! Nu känns det inte alls främmande att lasta och åka iväg på fina uteritter med Hugo och sällskap!
På lördagskvällen red jag uppvisning med Rio, lånad av Denise, på Helsingborgs ridhus. Massvis med folk på läktaren och Rio var en stjärna. Jag rotade fram den röda klänningen och det var nästan som på den gamla goda tiden med Zagal! Vårt nummer var riktigt uppskattat och Rio (hmm jag) satta byta i vartannat!
I går fick jag en hästledig dag och Denise skötte skutan. Det var riktigt skönt och vi fick gjort en del julstök hemma och staplade in ved för vintern. Skönt!
Idag var det återbesök med Bizarro. Han visade inga tecken alls på kvarstående hälta utan fick tummen upp av Rasmus. Smyger igång honom över julen så kanske han är redo att visas för kunder igen i början på nästa år.
Hade besök av en kund som spanande in nykomlingen Nico. Ännu har han bara logerats lite och varit i hagen. I morgon planerar jag att sitta upp och känna lite på honom. Han verkar så sansad och vänlig så det ska bli riktigt roligt!
Hugo fick ett joggpass med mycket skrittövningar i ridhuset. De andra pojkarna fick detsamma och alla sköter sej och är fina. I morgon besiktigas Salinero & Fugada så jag håller tummarna för dem.
I januari åker jag på lite semester men fr.o.m runt 20/1 har jag plats för en eller två hästar om någon vill sälja eller lämna i träning.
Denna charmiga unghästen ska besiktigas i veckan. Vi får se om den kommer igenom nålsögat!

Ha det fint i kylan allihop!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards