Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Äntligen tak!

Av Sara - 30 maj 2011 21:43

Ja äntligen är taket på G på ridhuset! Det gick snabbt som attan idag och 1/3 är redan lagt. Har jag riktig tur så är det klart denna veckan! Sedan är det finslipning som stuprännor, hörnbeslag, port och dörr och lite annat smått & gott, men huvudsaken är att tak och väggar är där. DÅ KAN JAG ÄNTLIGEN RIDA I ALLA VÄDER!!! HURRA! Jag kan knappt fatta att det är sant nu. Tänk, nu HAR jag ett ridhus! Fantastiskt!

Denna veckan har jag söta Alice som går i 7:an på praktig här. Hon är fodervärd på en liten arab så hon är en riktig hästtjej. Efter mockning i hingststallet utbrast Alice, gör du detta själv varje dag! Ja det gör jag ju! Klart det är skillnad om man är van att mocka en box, då känns 10 som ganska mycket. Men jag tycker att mockningen är relativt enkel nu när det är sommar och hästarna är ute mycket mera. Dessutom slipper man ju täcken och lera vid utstläpp och intag och allt sådan är ju mycket lättare. Hur som helst så gick det ju extra enkelt idag med lite assistans!

Agneta kom och vi kollade dagens skörd av ston. En till dräktig med Teddy idag! Kul! Ett annat var klart och nu får vi vänta 16 dagar på henne. Och så sprutade vi igång ett tredje som ska betäckas med Trazzel. Denna veckan är det även dräktighetsundersöka Clasica och ett annat PRE-sto som oxå betäckts med Trazzel. Håll tummarna!

Så red jag ut en lång tur med Mandon. En härlig tur på grusvägar mellan gula rapsfält! Sueño fick ett pass i ridhuset och Amigo longering. Lite besvärligt fortfarande iom takläggningen så kan jag inte jobba hästarna där inne dagtid utan måste vänta tills byggarna åkt hem. Men det är väl bara denna veckan kvar med det då!

Ikväll har jag & Linda varit på en intressant hästtur. Såg många spanjorer av varierande kvalité.

Mandi-Pandi

    


 
 
Nina

Nina

30 maj 2011 22:27

Å, vad underbart det ser ut! Han verkar mysig Mandon :)

Grattis till taket! När det är klart måste du ha en takläggningsfest :D

http://www.dorado.bloggagratis.se

Sara

30 maj 2011 22:43

Ja han är härlig Mandi!
Härligt är taket oxå! Jo, fest får det nog bli!!! :)

 
Ingen bild

Emma

31 maj 2011 07:57

Vilka hingstar skall du använda till dina ston i år? Berätta gärna varför, intressant att veta hur en expert tänker :)

Sara

31 maj 2011 17:36

Alhaja är betäckt, och dräktig, med Razonado. Han kändes som ett självklart val till henne då hon har Cardenaspappa. De är båda ganska kompletta individer utan några större svagheter. Hoppas väldigt mycket på denna avkomma!
Även Clasica är betäckt med Razonado igen och skall dräktighetsundersökas denna veckan. Valde Trazzel till henne igen då hon ju redan har två avkommor efter Tendencioso och Galope är väl nära släkt. Dessutom ser hennes föl från i år, Quiero, fantastisk ut så flera sådana föl känns helt ok!
Farolera är ju inte vårt sto utan skall säljas. Vi kommer därför inte betäcka henne.
Gaditana går troligtvis till Tendencioso igen. Tyckte mycket om hennes föl i fjol, Optima, som var den bästa avkomma Gaditana hittils givit oss. Flera svarta föl är ju alltid roligt dessutom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards