Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Mariscala

Av Sara - 10 februari 2009 23:10

Idag blåste det kallt som f-n. Pojkarna fick vara inne. Först var det Zagals tur. Gjorde honom riktigt fin med massvis med manglans och oljade hovar. Han är så fin nu! Pigg & glad och ett riktigt muskelknippe! Märkliga hästar som kan hålla sej så fina fast de knappt rids alls! Tog med mej Tempo och red ut en tur. Härligt fast kallt!

Näste "man tilltvagning" var Teddy. Han fick på sej kandaret idag och så jobbade vi på ridbanan. Han gick kanon! Han har nog bestämt sej för att samarbeta nu när han får bli stallets förste tävlingshäst. Var lugn hela passet och vi gjorde riktigt fina diagonalslutor i båda trav och galopp. Lovley!

Ares & Nicke fick båda även dem var sin runda på banan. Får passa på när den är mjuk! Kommer en tjej och ska prova Ares på söndag. Han känns fin men behöver bli mera självbärig och stark bak. Men det går nog ganska fort!

Wille är äntligen hemma och han är så glad! Ganska svullen om skapet, men ingen feber. God aptit och friskt humör. Anne fick ta ut honom på promenad.

På kvällen kom Mariscala med lastbil från Umeå. Hon var ganska tunn och uppdragen men lugn och trevlig. Fick massvis med hö, halm och en rejäl portion kraftfoder till kvällsmat. Hon verkade mycket nöjd men trött. Hon behöver nog en tid på sej att äta upp sej...

En tråkig sak är att kvinnan som köpte Fausto av mej i höstas, kan pga sjukdom tyvärr inte ha kvar honom. Mycket synd, så nu kommer han hit på fredag för att säljas igen. Någon annan som får chansen att köpa denna fina häst! Nedan Fausto & jag i somras. Värme!

Egentligen är ju detta en hästblogg, men jag måste ju berätta att jag på min "fritid" även sjunger och på lördag (kl 18.00) har vi konsert i Vikens kyrka tillsammans med Lunds Kammarkör. Ska bli riktigt kul! Så har du inget för dej på alla hjärtans dag så kom till Viken!

 
 
Erica

Erica

11 februari 2009 13:29

Ahhh gud va fin han är, man bara smälter, han har blivit så fin sen han kom!! Han kommer göra sin ägare mkt lycklig och man glädjs med alla köpare av dena underbara ras!! =)

http://nemomilo.blogg.se

 
Ingen bild

kryddan

11 februari 2009 20:44

Wille har blivit så fin! Fausto, en urläcker
kille kommer att göra någon glad!! Varför vill
jag ha ALLA hästar som du får in till försäljning?!?

 
Ingen bild

Anne

11 februari 2009 20:59

Kryddan, du har ju en jätte fin häst!
Jag vill också ha en PRE!
Fausto ser urfin ut!

 
Ingen bild

kryddan

11 februari 2009 22:04

Hej Anne! Jag tycker också att Bando är underbar! Vill absolut inte byta honom, vill bara ha ALLA pållar som Sara säljer! Fausto
såldes dagen innan jag hade tänkt köpa honom. Men då fick jag skylla mig själv för jag höll på o velade i evigheter..... Bando passar mig som handen i handsken!!! Tur att
det blev som det blev!

 
Ingen bild

Anne

11 februari 2009 22:37

Finns någon mening med allting =)

Alla PRE är så fina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards