Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Utflykt till Småland

Av Sara - 9 oktober 2015 20:07

Fredag!!!   


Var i stallet strax innan 8 som vanligt. Nykomlingen blev väldigt ledsen när hans boxgranne Nieto släpptes ut, men lugnade sej snart när han insåg att Bizarro & Dandy gjorde honom sällskap kvar i stallet. Teo fick stå uppe i våra hagar idag för att låna ut sin stora fina hage med ordentligt staket till lilla Yesca. Hon roade sej kungligt därute i solskenet!! Väldigt fin tjej!!

Mina kom och tog tag i mockningen och efter lite staketpyssel och en kopp kaffe tog jag ut Rombo och longerade honom lite på utebanan. JÖSSES vad fint han kunde trava! Han var så söt och uppskattade verkligen att bli ompysslad på stallgången. Han heter alltså Novelero Rombo och han kommer att kallas Rombo kort och gott. Han har ingen pannlugg och ser lite lökig ut men ändå väldigt snygg och mycket uttrycksfull! Vem har sagt att det hänger på frisyren?? 

    

Gjorde iordning Bizarro och tog med mej honom till hoppbanan. Ledde honom några var och satt sedan upp (utan pall herregud tur han inte är så stor hahahah). Jobbade lite i alla gångarter och travade även över lite bommar. Sedan avslutade vi med att rida runt gården på vallen. Härlig tur!!

Strax efter 11 tog jag lastbilen och körde hemåt för att plocka upp Magnus. Sedan körde vi norrut mot Örnaholm i Småland. Vi kom fram och fick fika och en rundtur bland kossorna. 1500 gk tunga tjuren Patron imponerade mest. JÖSSES vilken best! Men snäll!

 

Föremålet för vår lilla utflykt var Altea som jag köpt av Cina & Anders. Altea är 2,5 år nu och var större än jag trodde. Hon mäter nog 162-163 cm nu och har blivit en riktigt snygg tjej! Altea är alltså min egen uppfödning och såldes till Örnaholms PRE som föl, men nu har det blivit lite många hästar i stallet och gårdens drottning Nefertite (Nietos mamma) är dräktig med Hugo dessutom. Så det blev bestämt att Altea skulle komma tillbaka till mej. Altea de Pepino är dotter till Teo & Elegida MAC. Hon är alltdå 100 % Cardenas! Vilken fin tjej!

Altea har åkt transport en gång och det var när hon var 8 månader gammal och jag körde upp henne. Nu följde hon med matte Cina rakt upp i lastbilen trots att hon tyckte det var liiiite läskigt! Hon var lite orolig i ungefär 10 minuter, men sedan lugnade hon sej och efter en stund stod hon hur coolt som helst och käkade hö! Vi körde raka spåret till Filippagården där Bribon bor. Ulrika och hennes man har en superfin anläggning där och stora fina lösdrifter med fantastiska beten och stora ligghallar. Förutom Bribons unghingstflock härbärgerar de en stor ungsto-flock och med dem ska Altea bo i vinter. Det gick hur fint som helst att släppa in henne och vi lämnade henne med glädje där. Hon är såååå fin och hon kommer att ha det såååå bra! Hon är förstås till salu redan nu om någon skulle vara intresserad!

Altea de Pepino!!

                       

 
 
Marie N

Marie N

9 oktober 2015 22:34

Vad fin hon är, riktigt tjusig!
Mvh Marie

http://www.lillarocknen.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards