Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av Sara - 31 oktober 2015 09:07

veckan har fortsatt med sitt stilla höstväder och jag har jobbat vidare med mina fina killar. I onsdags hade jag en provridning på Dandy, men det gick inget vidare... Dandy och jag kommer riktigt bra överens nu, men han blir skeptisk när det kommer nya ryttare som vill för mycket på en gång. Han är känslig och man får inte klämma med benen eller korta tyglarna för mycket för då går han helt enkelt inte en meter! ? Skönt att veta att med en duktig ryttare går han iallafall som en klocka! Jag ska be Jessie rida honom igen i nästa vecka. Hade egentligen tänkt ta Dandy på Amanda-träningen, men eftersom han hade provridits så fick det bli Bizarro i stället. Jag red lite först och sen red Amanda honom. Han gick riktigt fint och det var härligt att höra att han kändes liksidig och mjuk i alla gångarter. I torsdags fick han vila och i går gick han strålande! Nästa vecka har jag två provridningar på honom.
Rombo jobbar oxå fint och vi rider dressyrpass omväxlande med små uteritter. Igår hade jag provridning på honom av en 14-årig tjej som red honom kanonfint! Åh så glad jag blev. Tjejen gillade honom jättemycket och det blev bestämt att de ska komma tillbaka och prova honom en gång till. Kanske får Rombo bli en WE-häst? Det hade han passat jättefint till.
Min älskade Hugo har jag skrittat hela veckan och nu är vi faktiskt lite uttråkade på det. I går fick han vara i liten hage några timmar och det gillade han verkligen. Lite glädjeskutt men sedan njöt han mest av friheten genom att stå och titta på omgivningarna. Min fina kille. I morgon ska vi igång och jogga lite. På onsdag är det återbesök och så hoppas jag att vi får grönt ljus att börja jobba lite igen. Har blivit ombedd att rida uppvisning på HFRK's luciashow den 12/12 så då får han iallafall vara pigg och frisk! Det blir skoj!
Idag håller jag lite helg så kör vi igen i morgon så det ryker. Ha en fin lördag mina vänner! ??

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards