Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Tillbaka på banan

Av Sara - 27 december 2012 18:39

Då är julen över för denna gången och även om jag älskar den, så är det lika skönt varje år det är över. Fast man inte tror det den 20:e december, så tröttnar man på julmaten och igår fick det minsann bli kebab till kvällsmat!

Therese har varit ledig och Mats och jag har haft stalltjänst varje dag. Ganska mysigt faktiskt! Igår hade vi besök av Johanna, som ville titta på lilla Yolista. Johanna hade besökt Carina Nordling för att titta på Optima, Yolistas helsyster, och var väl förberedd på att träffa "Spindeln". Så sedan blev det snabba beslut och Johanna meddelade igår kväll att hon gärna vill köpa Spindeln. Det känns väldigt bra då hon får komma till en hästvan familj, en jämnårig kamrat och stora fina hagar. Johanna har planer på att rida, kanske ställa ut och eventuellt betäcka Spindeln i framtiden. En perfekt köpare! Grattis Johanna!

Idag var det meningen att Therese skulle vara i tjänst igen, men hon var tyvärr sjuk så jag fick snällt hugga i själv. Puh! Men jag snodde på som attan och mockade pojkarnas stall, red Ploppen och därefter Pinnen innan lunch. Det var otroligt häftigt att sitta på Pinnens rygg! Han är lika mäktig som han ser ut! Nu tog vi det väldigt lugnt idag, då det var premiärtur, men vi skrittade runt och gjorde volter och provade även på några varv i trav. Imorgon kör vi på!

Efter lunch blev det mera mockning av gäststallet, körning av hösilage, fixa småkillarnas lösdrift och lite annat pyssel innan det var dags att samla in hästarna igen. 

Tufft schema idag, men jag går på adrenalin då jag är otroligt spänd och glad över en sak som äntligen fallit på plats. Igår kväll blev det klart med vår nya hingst! Klart, är kanske fel ord, då veterinärbesiktningen inte är gjord ännu. Men vi är överens med säljaren och om allt går väl så är han VÅR!!!! Denna häst är något alldeles extra, men jag vågar inte säga för mycket ännu då jag ju inte vet HELT säkert att han ska komma hit ännu. Men låt oss ha lite flyt så kan jag berätta ALLT om honom i slutet av nästa vecka! Ett litet smakprov får jag ju iallafall bjuda på. Han är född 2009, så lika gammal som Teo. Han är inriden men inte mycket mera. Fantastisk talang som ni kan se. Mer om honom kommer!

       

 
 
Ewa

Ewa

27 december 2012 19:12

Vilken snygg kille!!! Håller tummarna för att allt går vägen med besiktning! //Ewa

http://www.naturligdressyr.bloggplatsen.se

 
marie

marie

27 december 2012 19:19

Oooooo snygging! Vad roligt om allt går i lås! Måste vara underbart att få åka ner till Spanien och välja ut en så vacker och fin häst!

http://avemaria.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

27 december 2012 19:35

Och min dröm som är en buckskin PRE, nu blev jag inte lite avundsjuk. Tur han är så ung, saftig prislapp med den färgen ändå kan jag tänka mig, trots lågkonjuktur? -_-
Är glad att jag hade råd med en skimmel ;)

http://zidressage.blogg.se

Sara

27 december 2012 20:31

Ja, jag älskar oxå denna färgen!! Speciellt när de är riktigt guldgula, som denna!
Jag trodde faktiskt att jag skulle komma undan med ett hyfsat pris för en så pass ung häst, men icke :( Sydamerikanerna finkammar Spanien på avelsdugliga gula hingstar av bra kvalitet, och hos de bra uppfödarna finns INGET kvar! Föl och eventuellt ett-åringar finns, men inga äldre hästar. Just denna hade jag tur att hitta hos en ryttare, inte uppfödare. Därav fanns han "undangömd". Fick dock gräva djupt i fickorna....

 
Ingen bild

Charlotte (B)

27 december 2012 20:07

Wow, otroligt häftig och vacker! Hoppas allt går vägen! Kram och gott nytt år!

 
Ingen bild

Katarina

27 december 2012 20:22

Ni har "äktenskapstycke":) Hoppas det går i lås och att ni kommer ut på tävlingsbanorna i dressyr eller WE!

 
Jessica

Jessica

27 december 2012 22:32

Åh vilka otroligt underbara hästar! :)
Kram

http://mylifebyjessica.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Karin

27 december 2012 23:06

Alldeles alldeles underbar! :)

 
Nina

Nina

28 december 2012 00:18

Han är alldeles underbar Sara!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

28 december 2012 13:54

Alltså herregud! Vilken otrolig häst!!
Jag håller tummarna för att allt går som det ska.

Sara

28 december 2012 14:55

Tack snälla Bea, gör det!
Kram S

 
Ingen bild

Hanna

28 december 2012 14:07

Jag kommer troligen aldrig att sluta följa din blogg Sara men dagar som den här, när det dyker upp en bild på en sån här häst då hotar jag med det, i alla fall för mig själv ;) Tänk att äga en sån häst, att rida den, det är så långt från min verklighet att det är en annan planet! Så jag följer, drömmer och ser att det finns hästar som den här, som Teo, Teddy och min personliga älskling, Altanero. Tack för att du delar med dig Sara, jag ser fram emot hingstvisningen/öppet hus till våren :)

Sara

28 december 2012 14:54

Tack Hanna för att du läser! Varmt välkommen till våren!!
Kram S

 
Maria

Maria

28 december 2012 17:10

Han ser jättefin ut, så spännande med en ny häst!! :)
Vet inte om du kanske skrivit om detta innan, men hur mkt gick ditt ridhus på och vilken typ av stomme, leverantör, underlag osv valde ni? Trött på att inte kunna träna ordentligt på vintern.....

http://www.thetackroom.blogg.se

Sara

28 december 2012 18:32

Tack Maria!
Vi valde ett Lindab-ridhus. Mått 24X42 m med stålstomme, plåtbeklädnad och mycket ljusinsläpp, även i taket. Vi har flis/sand som underlag, men det är en budgetvariant och det finns förstås andra underlag som är bättre och dyrare :)
Vet faktiskt inte vad slutnotan hamnade på exakt men ca 1,100.000 + moms.
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

sofia

29 december 2012 16:10

Men så vacker häst!! Jag älskar den färgen:)

 
Zandra

Zandra

1 januari 2013 16:21

Aha du se där, då var det en jäklans tur du hade. =/ Hoppas lappen inte sved för mycket och att de sålda hästarna för 2012 väger in lite ;)
Ska bli superkul och följa honom i din ägo när han kommer hem! =D
Önskar er all lycka!

http://zidressage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards