Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Sara - 3 december 2012 21:19

Det var länge sedan snön kom så passande som till första advent. Väldigt stämningfullt och vackert tycker jag. Jag älskar julen och pysslet som följer med. Alice 6 jag var själva i helgen så jag tillbringade en hel del tid åt att mocka och fixa med hästarna. Men en del julmys hann vi oxå med. 

Inatt kl 03.00 behövde Tempo gå ut och bajsa (typuskt honom) och då var det -12 grader! Huuuu! Jag behövde inte vänta så länge på honom kan jag säga. Raketbajs!

I morse fick hästarna sina täcken på och Teo har nu sitt duo-horseware med både undertäcket oxå. Han verkar varm och nöjd. Tyvärr blev inga hovsprickor nitade i lördags pga vädret, men så länge han får ta det lugnt så är han pigg och glad. Hade honom i ridhuset i eftermiddags och då var han helt fräsch. Puh! Nu kommer hovis i morgon så får vi se om det kan bli av!

Idag fick Ploppen jobba i lina, som mjukstart på veckan. Det gillade han och han ser så himla fin ut. Kul att se från marken och veta att jag inte stör honom alls utan han kan jobba på själv.Bara matte som bestämmer tempo och gångart.

Lilla Esme fick ett pass i ridhuset och hon går ni i fin form i skritt och trav. Galoperade i båda varven och det går oxå strålande. Ska försöka filma henne innan vår träningsperiod är slut. 

Ikväll har jag varit och lämnat Teddan på djursjukhuset för u-ljud och röntgen imorgon. Jag ska jobba på smådjurskliniken så jag lämnade honom ikväll så får Johan & Vevve fixa med honom. Stackars Teddan var varm och lite svullen idag trots vila hela helgen :(

Nästa vecka blir det en snabbtur till Spanien igen. Bara måndag-onsdag för att titta på några spännande hästar. Det blir jag & Jennie, som äger Räven, som åker. En intensiv och spännande tur!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards