Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Sara - 5 december 2012 22:55

Orkade inte riktigt skriva igår efter veterinär besöket med Teddan. Klart att det inte kunde vara något enkelt. Nej då. Kollateral ligament i höger fram är rejält tilltufsat. Boxvila med försiktig skritt vid hand i 3-4 månader. Kul! Stackars Teddan som äntligen blivit lycklig igen. Den lyckan blev kort. Och stackars Carina som nu blev utan häst igen. Hon som just börjat hoppas. Och stackars mej som nu har en hel samling av mer eller mindre halta hästar i stallet... Suck...
Galope är iallafall frisk, om jag vågar säga det. Jobbar på fint och är som vanligt en fröjd att rida. Även hans lillasyster Esmeralda är såå duktig. Matte var här igår och kollade in oss. Esme ska få stanna i ytterligare två veckor. Så hinner vi befästa form och galopp innan hon får lite jullov. Kul!
Pinnen ska åka till Lina på fredag och påbörja sin inridning. Det ska bli väldigt kul att sitta på hans rygg!
Idag har det snöat lite till och det är mysigt. Så kan man ju säga när man har ridhus. Underbart jag vet!!!
Jag har städat och fixat inför morgondagens stallglögg. Måste ku ha fint när vi har öppet hus! Bra att ha det då och då för om inte förr så blir det nu iallafall upprensat!
När jag städade i gäststallet fick jag hjälp (kanske inte så mycket) av Spindeln, som spankulerade runt i stallet och undersökte och smakade på det mesta. Bäst smakade det i den stora säcken med 600 kg hippopellets! Sötaste spindeln!!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards