Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Sara - 21 december 2012 08:19

Oj då gick hela veckan i ett nafs! Jag som älskar julen njuter varje dag så här framför jul. Vi har handlar klappar och klätt granen. Bakat och fixat. I helgen är det stora mat och sillfixardagen med syrran! Sedan några dagar av bara mys, och mat förstås...
Men hästarna ska ju skötas som vanligt trots högtiden. Jag har det ganska lugnt då alla träningshästar har åkt hem och inga nya kommer förrän nästa år! Första julen på några år som jag faktiskt kan ta det lite lugnt!
I måndags var jag på djursjukhuset med otroligt duktiga Tiburon. Han, som aldrig åkt trailer gjorde detta äventyr som en van tävlingshäst! Så fick han oxå mycket beröm för sitt härliga temperament! Besiktning & röntgen stod på schemat. Allt klarade han med glans och efter allt granskats av köparen, som är veterinär, och hennes chef på Husaby hästklinik, så är alltså Tibbe såld till Skara. Grattis Carro till en underbar julklapp åt dej själv!! Tibbe blir dock kvar här på lösdriften till hösten 2013. Sedan blir han stallkompis med Mandon!
Pinnen har ju tillbringat två veckor hos Lina och är nu ridhäst! Jag ska hämta honom idag och fortsätta arbetet. Lina bekräftar att han är lika mäktig och underbar att sitta på som jag hoppats!
Till sist har Teo äntligen blivit fixad om sina fötter. Igår fick han ringskor för att öka belastningsytan och så blev sprickan upprensad och nitad. Tyckte genast han såg mera avspänd och fin ut i bara skritten! Ska ta reda på det idag. Åh jag hoppas verkligen det funkar så att vi kan fortsätta träningen! Teo är rastlös och vill verkligen jobba! Och jag längtar tillbaka upp på hans rygg!
En riktigt GOD JUL till er alla!

Teo hos hovis

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards