Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Tänk vad märkvärdig en trav kan vara

Av Sara - 16 oktober 2012 22:23

Var uppe tidigt i mörkret för att fodra och släppa ut innan en förmiddag på smådjurskliniken. Snart är det vintertid och ljusare på morgnarna, men i gengäld mörkare på eftermiddagen, så det kvittar... Efter några timmar i operationssalen åkte jag hem med thai-mat och lunchade i soffan. Skönt.

Sedan var det hög tid att ta itu med hästarna. Idag sken solen så jag började med att gå och prata lite med fölen. Unico mådde fint. Liiite dämpad och liiite svullen, men helt normal och verkade glad att på lite kel så allt är under kontroll. Tog in några killar som fick käka hö och sadlade först Jabeque för en premiärtur. Han fick ta det lugnt i söndags och longerades bara igår, men idag blev det ridning. Fina Jabeque har verkligen mått bra av en kastration. Nu fanns inget av hans motvilja att samarbeta kvar, utan han kändes positiv och lyssnade snabbt på mina hjälper. Han tog väl emot min ridning och frustade nöjt och avspänt. Avlsutade med en skritt i solen på långa tyglar. Så alla ni som missade Italiano i somras, här är nästa supertrevlig häst. Först till kvarn...

Har inte hunnit ta några nya bilder på honom ännu, men så här såg han ut för ett år sedan och han är likadan nu.

 

Efter "´Becke" var det Sensis tur. Han fick först jobba lite i lina vilket gör gott för hans avspändhet och rörlighet. Så även idag och han galopperade runda fina språng med mjuk innersida. Sedan gjorde vi samma övningar uppsuttet och han var riktigt fin. Traven börjar bli riktigt stadig och fin och Sensi är den mjukaste häst jag någonsin suttit på tror jag. Han fick samma avslutning som Jabeque med skritt i solen.

Så var det äntligen dags för mattes älskling Teo. En häst som verkligen äääälskar att få jobba och vara i centrum. Igår var första gången på länge och han var elektrisk av entusiasm, men idag var han focuserad och samlad. Vi jobbade fem minuter från marken och sedan satt jag helt enkelt bara upp, som den mest normala sak i världen. Vi skrittade lite och tränade på att vara RAK och BJUDA. Det gick ganska fint och det kändes som om det fanns mera bjudning så jag provade med lite smackningar och sa traaaaava, och så gjoder vi det :) HURAAA!!!! Flera gånger med skritt och trav och så var jag nöjd för idag. Duktig kille!!!

Så kom Mats hem och vi fikade lite innan vi gick ut i stallet igen. Mats snickrar på en sadelkammare i gäststallet och jag sadlade Faffe, för sista gången... Imorgon åker han nämligen hem till sin nya matte Malin utanför Stockholm. Han är väl förberedd för sitt nya hem och jag önskar Malin & Faffe all lycka och många härliga år tillsammans.

En film på lilla Faffe som avslutning.

 
 
Ingen bild

anette.olsson60@hotmail.com

16 oktober 2012 23:19

Åhh,fina Faffe..vad duktig han är! Allt gott önskar jag både Faffe och Malin. Kram Anette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards