Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Sara - 8 oktober 2012 21:26

Vi kom hem igen sent på lördag kväll. Efter en underbar vecka i Italien i ett väldigt behagligt tempo, kändes det liiite motigt att dra på sej gummistövlarna igen och hugga i i stallet. Men det var bara i söndags, idag kändes det kul igen och nu kör vi så det ryker, så är det förhoppningsvis snart vår igen...

Söndagen blev hektisk som det alltid är när man kommit hem. Glassens ägare kom för att hämta hem sin häst. Ingen rolig historia, men nu behövde Glassen komma hem. Allt gick bra och nu är lilla Spindeln själv... Hon klarar det otroligt bra. Mest ledsen är hon i hagen, då hon ropar efter sin mamma, eller mej så fort man visar sej. I boxen är hon dock helt nöjd. Duktiga lilla tjejen   

Galope hämtades hem från Lönnstorp där han haft en veckas semester han med, men han var överlycklig att få komma hem. Finaste Ploppen.

Idag var det måndag och bara att hugga i. Sadlade Ploppen direkt på morgonen och red ut en sväng. Han är otrolig snäll, om än väääldigt laddad. Han travade med fantastisk spänst så jag tänkte att vi tar lite galopp oxå på stubbåkern. DET var ganska modigt av mej för Ploppen blev återigen ÖVERLYCKLIG och flöööög iväg. Det gick liiite väl fort för min smak, men det kändes som om det bara vara att gilla läget, så det gjorde jag. Så tog Ploppen några riktigt hööööga luftsprång, och DÅ är man HÖGT upp i luften kan jag säga. Jösses. Vid ett tillfälle var jag HELT säker på att jag ramlat av, och hann tänka att jag skulle landa mjukt för det var ju stubb, men otroligt nog räddade Ploppen mej och kom tillbaka så att jag landade på hans rygg igen. Han stannade genast upp så att jag kunde fånga stigbyglarna och hitta balansen, sedan körde han på som vanligt igen. Det kan bara vara en PRE som är så beskyddande mot sin ryttare...

Red resten av hästarna oxå och alla var duktiga och kändes fina. Faffe ska snart flytta till sin nya ägare så det är sista finslipningarna nu, och han är duktig. Sensi går oxå så fint och jag hoppas att vi snart ska hitta ett eget hem till honom. En underbar, snäll och behaglig häst.

Ikväll har så Teddy flyttat till Carina. Det känns underbart och jag hoppas innerligt att det ska avlöpa väl. Carina är entusiastisk och Teddan likaså, så hoppas hoppas.

Teddan med sin nya komips

     

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards