Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Sara - 29 december 2011 21:50

Idag har det tuffat på från morgon till kväll. Kl tio lastade jag & Alice Budda & Ita för att åka på Pay & Ride på Viarps RF. Då var alla hästar fodrade, utsläppta och boxarna mockade. Väl framme så var vi i perfekt tid att anmäla, gå banan och sedan ta ut Budda. Fina Budda som gjorde sin livs första tävling. Han skötte sej som värsta veteranen. Trots stormvindar och en rejält julpyntad bana gick han som en klocka och hoppade alla hinderna felfritt med gigantiska språng över de 40 cm höga bommarna :)  Duktiga Alice och fantastiska Budda. Vilken debut/// När Budda var klar var det bara kvickt att byta till Ita. Även här var det debut för Ita på hopptävling. Hon var en superponny och hoppade i raketfart alla hinderna// Elleer hmm ja, det gick visst lite fööör fört så hon räkade springa förbi ett, men vid andra försöket gick det strålande och vi åkte hem med en stolt ryttarinna och två trötta hästar. Båda två var superduktiga med lastning i och ur och stod snällt och åt hö när kompisen gjorde sitt. Det ska vara PRE det///

Väl hemma tog jag in Galope & Teo som står i snålblåsten och inte har vindskydd. Sedan åkte jag och vovvarna iväg några ärenden. Vid fyra var jag ute i stallet igen och så kom resten av grabbarna in. Sedan red jag Tunante. Idag fick han testa bommar och det var han en naturbegåvning på. Måste erkänna att jag blev lite hopp-inspirerad idag. Nästa gång ska nog jag vara med med någon häst. En liten trams-bana på 60-70 cm ska vi väl klara? Får träna lite först bara. Även Galope fick ett pass idag med lite bommar han oxå. Sedan var klockan mycket och det var lika bra att fodra när alla hästarna väl var i sina boxar.

Idag vid tävlingen. Fotograf är Alice mamma Anna-Karin

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards