Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Sara - 6 december 2011 21:31

Dagarna bara rusar iväg och här hos Stuteri Pepino är de låååånga och arbetsamma... Klara och jag kämpar på med de vanliga göromålen. Vi har nog kommit på en effektivisering genom lite om-organisering av hästar, mockhjälp mm. Det kommer förhoppningsvis att spara oss en del tid och därmed ska vi få mera tid att ägna åt hästarna och mindre tid ska läggas på stallvård. Det går fint med alla hästarna. Galope har fått stå lite tillbaka igen när matte har många järn i elden. Då prioriteras givetvis hästarna som är här i träning eller till försäljning. Zeus går fantastiskt (I love him) och i morgon ska jag visa honom för en mycket speciell kund. Håll tummarna :)

David är numera insutten och imorgon ska han ridas (läs ledas med ryttare) för första gången. Han är HELT otroligt cool och det går löjligt enkelt med honom. Himla kul!

Tunante har idag fått skor på alla fyra hovarna och blev jättefin. Han är jätte jätte trevlig att rida på och vi jobbar på tillsammans han och jag. Även Danza pinnar på som rackarns och vi har varit på lite uteritter. Hon är säker som en gammal ridskolehäst och även om han kan bli lite spänd så går hon bara. Som en liten maskin.

I söndags var vi och hämtade hem sötaste lilla Diamante. Ett hingstföl e. Galope som vi har köpt. Fantastiska lilla fölisen gick själv upp i transporten endast lockad med lite hö, trots att han aldrig åkt. Nu står han i egen box på nätterna och tillbringar dagarna tillsammans med Tiburon. Tibbe i sin tur är den snällaste man kan tänka sej. Han är så snäll mot Diamante och är som en storebror. Han lotsar runt lille D i hagen och visar honom var man ska äta, när man ska busa och när man ska vila lite. De är såå söta ihop och jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran ut.

Igår var jag i Skurup och höll fem lektioner i ett iskallt ridhus. Brrr. Men det gick ändå ganska ok tack vare mina nya fleece-långkalsonger inhandlade på Åhlens. Kan VARMT rekomenderas.

Imorgon ska jag åka till Danmark och lämna lille, eller numera väldigt store Quiero. Det är med sorg i hjärtat... Men jag vet att han får det bra så det ska nog gå fint. Men åhh vad jag önskar att han kunde stanna. Eftersom det kommer en kund på Zeus på eftermiddagen så ska jag köra tidigt på morgonen. Min allra bästa Linda ska följa med mej och så stannar Klara hemma och sköter marktjänsten. Vad skulle jag göra utan dessa två fantastiska tjejer! Love you both!

Förra året vid detta laget såg det ut så här på gården.

       

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards