Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Unghingstbete, redan?

Av Sara - 27 februari 2009 18:40

Idag får det bära eller brista. Razzel måste få leka! Så helt sonika släppte jag in honom till Galope & Malibu. Shit, vad de for omkring! Jag vågade knappt titta. De skrek och sparkade och sprang och bet varandra hej vilt! Men självklart lugnande de sej efter en stund. Eller rättare sagt framåt eftermiddagen... Fick iallafall hämtat kameran och tog några bilder.

Hämtade Maria, Nickes matte, vid tåget kl 12. Hon ska få en sadel utprovad till honom i morgon. Så vi red honom. Maria tyckte det var stor skillnad jämfört med första gången hon träffade honom. (Det var ju skönt att höra. Annars hade jag ju inte gjort ett speciellt bra jobb) Teddy gick super idag! Härligt. Ares var pigg och glad. Han är så rolig att rida! Longerade Fausto, Bailon & Laban. Hade uppfostringskurs med den sistnämnde. Han lär få gå i den skolan ett tag. Har nog missat en del av de lektionerna...



 
 
Ingen bild

Kryddan

27 februari 2009 19:40

Nu är det slut på friden för Galope o Malibu....
Kravallungen har intagit hagen!! Hoppas att han inte gör kaffeved av dom andra två stackarna! Härliga bilder, du är duktig på att
plåta!

 
Ingen bild

Bailon-Charlotte

27 februari 2009 19:59

Vilka otroligt fina och gulliga bilder på smågrabbarna! För första gången i mitt hästliv blir jag intresserad av unghästar - hjälp, var ska detta sluta...

 
Ingen bild

Anna

27 februari 2009 22:17

MEEN va fin Galope ser ut att vara!! Börjar ju bli häst av den där också;) Har du ingen helkroppsbild på honom?

 
Ingen bild

Sara

27 februari 2009 22:35

Jo Galope är min hemliga stjärna. Han hänger fortfarande inte ihop riktigt, men oj oj vad bra det blir när han växer i sin stora kostym. Han slutar nog på ca 170 cm!

 
Ingen bild

Anne-Lie

28 februari 2009 07:15

Sara, Jag håller med de andra fantastiska bilder! Och rolig blogg att följa. Snart får du uppdatera timmer för timme ;-)

Maria och Nicke!
Bra att det kommer ännu un PRE till Värmland. Nu blir vi tre som bor rätt nära varandra Hammarö-Grums-Edsvalla. Här är mejladressen om du vill höra av dig anne-lie.holmer@passagen.se.
Ha det gott!
Anne-Lie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards