Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Jag gillar regn!

Av Sara - 25 februari 2009 19:10

Inte lika fin morgon idag. Typisk skånsk dimma låg tät över hagarna. Men vad gör det när ridbanan inte är frusen!

Var tvungen att köra iväg och göra lite ärensen efter utsläppen så jag kom igång med ridningen först efter lunch. Men då hade hovslagaren oxå varit här och skott Teddy! Först ut var Nicke. Han gick riktigt fint idag. Fick även "skutta" (läs kliva) över några cavaletti. Nicke tycker inte att man ska anstränga sej mer än nöden kräver så varför skutta när man kan kliva över!

Sedan var det Teddy. Han var lite på tårna så jag satt av och longerade honom lite så han fick springa av sej lite. Sedan gick han super! Härligt!

Fausto fick jobba lite lösgörande och lågt. Han behöver slappna av i nacke och rygg och bjuda på lite bättre, men han känns ändå fin och han är trevlig att sitta på. Skönt att komma upp en bit från marken! Han känns ganska hög att sitta på, speciellt jämfört med Nicke!

Även Ares fick jobba vidare på ridbanan. Han är bitvis väldigt bärig och fin och man kan samla honom lite i båda traven & galoppen. Inga cavaletti för honom idag. Han fick fokusera på arbetet i stället.

Donne & Kairo har fått nya fina grimmor och är så fina tillsammans. De har verkligen blivit bästisar och det går riktigt vilt till emellanåt i deras hage. De börjar bli småhingstar nu och är inte längre föl!

Våra ston blir bara tyngre och tyngre. Clasica, som ska föla 1:a april, ser ut som om hon ska ha tre föl. Även mamma Lara är som en jätteflodhäst, medan Gittan som vanligt är oförskämt smärt och opåverkad. Hon vill gärna gå ut på gräset och gnaga lite men de andra två står bara och jäser i ligghallen. Samlar lite energi för att tugga i sej lite till hö, så fort det finns mera plats...

Razzel var trött och vilar lite i sin box. Han har ljusnat i sin päls! Hoppas han blir vit fort!

 
 
Ingen bild

Kryddan

25 februari 2009 21:16

Oj! Razzel har verkligen bleknat! Han är nog vit om två år. Han är så söööt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards