Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Påfyllning

Av Sara - 10 februari 2016 19:58

Så en liten rapport från Pepino-stallet! Helgen sprang iväg utan ledighet. Stackars Denise, som hjälper mej i stallet för att jag ska få sovmorgon och vara ledig ibland, har brutit benet i en olycklig hästolycka... Så jäkla jobbigt för henne! Utlandssemestern blev inställd och just när ridningen gick så bra med Amanda-träning osv så blir hon handikappad i minst sex veckor... Jag vet ju hur det är för jag bröt ju själv foten för ganska precis två år sedan. Inte kul! Det jag skulle komma till är att jag inte blev något ledig i helgen men fick iallafall hjälpt av Magnus på lördagen. På söndagen hade jag provridning av Ulises. Det gick hyfsat. När 11-årige sonen red var Ulises glad och travade glatt över bommar och cavaletti. När mamma sedan skulle prova var Ulises inte lika road utan segade till rejält och var urtråkig! :(  De åkte hemåt och jag hade inte mycket hopp. Men så pratades vi vid på måndagen och jag förstod att de funderade fram och tillbaka. På tisdag morgon bestämde vi att mamma skulle komma tillbaka och prova en gång till, denna gång utomhus. Hon kom på eftermiddagen och vi sadlade Ulises med medtagen allroundsadel och red ner till hoppbanan. Här visade Ulises att han visst kan vara glad och pigg! En helt annan häst än inomhus och efter en liten stund så var kunden övertygad och utropade glatt; Vi tar honom! Idag blev det besiktning och på fredag ska han åka! Känns härligt att han får en ny chans i ett toppenbra hem! 

Söte Ulises på väg hem efter besiktningen idag

 

I måndags var de tomma boxarna efter Bizarro & Activo strödda och fina och när jag var klar i stallet tog jag lastbilen och körde till Höllviken för att hämta en styck PRE-valack, Hercules, som ska vara i träning några veckor. Underbar liten häst som bara klev rakt in i bilen och åkte lugnt till Mörarp. Matte följde med i egen bil och installerade honom. Vi har börjat veckan så smått med att lära känna varandra och jobba utan ryttare. Idag över bommar och så blev det solarium och mera pyssel. 

På måndagkvällen anlände ytterligare en träningshäst med transportör. En 5-åring 172 cm stor valack efter Teddy (Tendencios IV) . Han var lite orolig igår och fick ta det lugnt bara. Idag blev det sadel och träns och lite arbete från marken. Det gick över förväntan så i morgon blir det uppsittning. Jättkul att jobba med dessa unga hästar!

Har ju även fina, fina Albariño, som är en fröjd att jobba med! Otroligt trevlig häst med härliga rörelser som utvecklas för varje pass vi gör. Så himla positiv och samarbetsvillig häst! I går filmade vi honom. Vem vill ha denna fantastiska och utveckligsbara svenska, spanska häst!!


Fick ett meddelande från Malin & Bizarro. Blev så otroligt glad!! En härlig bild och denna text:

Åhh jag är så lycklig. Idag har vi ridit ut i ca en timme. Vi har klättrat lite, varit i skogen, gått bredvid bäckar med långa tyglar, hälsat på konstiga kossor OCH galopperat. Lika fin fattning som den bästa fattningen hos dig. blir mer och mer kär för varje dag som går. Vet inte hur jag ska kunna tacka dig!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards