Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Eurohorsemässan

Av Sara - 24 februari 2014 07:34

Det har varit en härlig helg med sol och vår i Skåne. Ljuset har verkligen kommit och man vaknar av att det silar in i sovrummet samtidigt som de allra tidigaste vårfåglarna hälsar den välkommen. Om kvällarna har man allt mera tid på sej att samla in djuren, och igår hade minsann Dr Doolittle (tuppen) starka vårkänslor då han stolt spatserade runt på gården, HÖGT galande!

Jag har haft Stockholmsbesök för Alcons räkning, och kanske blir det något av det? Kunden red honom väldigt fint och det kändes väldigt bra. Vi ser vart det leder.

I veckan så börjar ju Göterborg Horseshow och Eurohorsemässan. Jag kommer att vara här fredag & lördag först och främst för att maknadsföra vår härliga ras och min verksamhet. En PRE-monter kommer att finnas på Eurohorsemässan, så missa inte den om ni besöker mässan!

Nu är det ny vecka och nya tag! Saltador & Quiero flyttar båda två i slutet av denna veckan. De lämnar plats för nya saluhästar och den första anländer redan nästa vecka. En 16-årig läromästare med både utställningsmeriter och många andra erfarenheter. Lite längre fram i mars ska det komma en 6-årig valack och ett 3-årigt sto. Mycket spännande att se fram emot alltså! Ha en härlig vårvecka allihop!

Mino känner våren han!

     

 
 
Ingen bild

Maria O./Falun

24 februari 2014 13:04

Ja, snart kommer våren... Å, vad fin Mino är, Sara! Fina bilder. Gillar exteriören hans mycket. Zagal var och är fortfarande min absoluta favorit PRE (mitt ideal) vad det gäller exteriör, uttryck och charm, men Mino kommer på en god andra plats! Bägge faller mig i smaken!:)) Sälj aldrig Mino...

Vänliga hälsningar

Maria O./Falun

Sara

24 februari 2014 14:00

Tack Maria!
Jag tycker oxå att Zagal & Mino har många likheter! Hoppas allt är bea med Polaco & Bailador.

Kram Sara

 
Ingen bild

Christina Albihn

25 februari 2014 14:10

Hej !

Jag har följt din blogg i flera år men har aldrig haft tillfälle att komma ner på dina visningar och öppna hus. Jag ska försöka komma förbi er monter på mässan. Skulle vara väldigt roligt att även få träffa dig "på riktigt". 😃

Hälsningar
Christina

Sara

25 februari 2014 18:08

Vad roligt om vi ses i Gbg Christina! Härligt med trogna bloggläsare. TACK!! Kom fram och hälsa!

Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards