Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Mera sol här!

Av Sara - 26 februari 2013 22:44

Idag har vi haft ännu en dag med lite moln på morgonen och sooool på eftermiddagen! Blev promenad idag oxå med Mino, och vi spatserade iväg en lite längre tur. Han är så underbart! Fast han tycker det är lite spännande och kanske läskigt, så reagerar han bara med att titta nyfiket och ta det lugnt. Finns inge tendenser alls att flyga i luften eller bli stökig. När vi går förbi de andra hästarna kröker han vackert på sin långa hals och ser flott ut för tjejerna! Tror dock det är matte som blir mest knäsvag...

Visto fick jobba med lite lösgörande arbete idag med mycket sidvärtsrörelser och skolor. Han var superfin i slutet och gjorde fina galoppfattningar och bäriga fina volter i galopp! Avslutade med att skritta ut en sväng på våra nästan snö & is fria vägar!!

Även Ploppen fick en skritt-tur ute och var väldigt nöjd med det. I morgon har nog vår enda grusväg blivit bar och töat upp så då blir det uteritt för Ploppen och mej. Ser fram emot det. Så är det även bokat att Bea kommer och hämtar honom den 30:e mars. En månad kvar ganska precis. Jag ser fram emot det, men jag är säker på att Bea ser fram emot det ÄNNU MER!! Jag tror att det blir så bra så bra!!

Efter lunch fick det bli lite pappersarbete och den roliga uppgiften att betala räkningar   Skönt när det är gjort iallafall... 

Tog en liten promenad med vovvarna i solen. Bytte plats på Hero & Harry, som står i smårutorna på dagen. Harry försöker bryta sej igen staketet nu när stona brunstar så han är förpassad hit. Hero har ännu inte varit ute i större hage efter kastrationen så han står oxå här. Iallafall så byter de plats efter lunch med Mino & Ibbe. Min guldiga pojke stod där och glänste som guld i solen och gör sin matte LYCKLIG!

Hade Teo i ridhuset och han rör sej bra nu. Väntar lite till med ridningen iallafall, då det verkar ge resultat med vila och resterande behandling av hovarna. Så han får lite mera tid. Vill ju inte förstöra något...

När Klara kommit sadlade vi Pinnen & Jerez och red skrittade ut på de söta pojkanra. De uppför sej som ridskolehästar trots att Pinnen är riden max 20 gånger och Jerez har vilat, mest på box, i 4 månader. Såååå söta och duktiga killar!!!

Så har jag avtalat om några nya saluhästar som ska komma hit. Den första kommer på fredag och är en väldigt fin häst. Svart sto på 3 år som vi ska rida in och sälja. Sedan kommer ett 5-årigt sto och så fort plats finnes kommer ett 8-årigt sto. Puh, vi håller oss sysselsatta, men det är ju meningen oxå!

Jerez & jag, Klara & Pinnen idag!

   

Lycklig Klara med sin fina Heroe   

 

 
 
Ingen bild

ulrika vestin

27 februari 2013 05:40

hur är det med teddy nu för tiden ???

Sara

27 februari 2013 07:12

Det är bra!

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

27 februari 2013 09:52

Vilka härliga bilder skönt för er att vägarna blivir bättre, vi väntar lite till innan det fungerar här tyvärr men våren är på väg och det ska bli så skönt
väntar på min pålle från Irland och det ska bli spännande

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards