Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Sara - 24 februari 2013 21:10

Så har helgen gått och man kan njuta av söndag kväll- En av fördelaran med mitt "jobb" är att jag aldrig har söndagsångest. Jag gillar måndagarna och tycker det är skönt att komma igång i stallet igen. Inte för att jag inte är i stallet på helgerna precis. I lördags var jag utan stallhjälp och tillbringade väl sisådär 5-6 timmar i stallet. Idag har både Klara & Alice fixat så idag kanske bara två timmar. Brukar inte rida alls på söndagarna utan försöker hitta på något annat än hästar då. Idag blev det inte så mycket eget stall men likväl hästar. Jag & Klara tog en sväng till Flyinge för att titta lite på bruksprovet för halvbloden. Idag var det gångartsprov och vi såg 4-åringarna. Mina favoriter var två Johnson-avkommor. Längst strå för mej drog Edison O, som visades väl av Jennie Hemmingsen, vår "granne". Han var mycket välbalanserad och hade en fantastisk galopp. En cool hingst som såg ut att vara väldigt ridbar och med ordentlig hingstkaraktär, vilket jag gillar. Flera av hingstarna såg ut som valacker, och de var ju ändå 4 år. Då tycker jag att det ska synas att det är en hingst! Ska försöka ta mej ner på onsdag igen för att se när testryttarna ska rida. Hoppas mina favoriter är kvar då!

Mino har fått en lugn helg med endast promenader i ridhuset. Jäkla isgata överallt gör att vi knappt kan ta oss dit ens, och det är vidrigt!! Kan vi inte få lite plusgrader så att grusen får komma fram! Teo rör sej bättre och bättre för varje vecka och nu skrittar han helt normalt ute i hagen. Det gör matte mycket glad!! Planen för mina favvo-pojkar är att Mino ska visas i Åstorp i maj och eventuellt även i Danmark i augusti. Sedan, om jag får ha lite flyt med Teo, så kanske han är bra i sina fötter och kan vara redo för Strömsholm i oktober. Är väldigt glad över att den utställningen ligger så sent i år. Då har Teo en chans att kunna vara med! Hoppas! Det blir inget Norge i år. I fjol tyckte jag att utställningen var sådär och det är otroligt dyrt med hela projektet. Men tre utställningar på ett år är ju inte fy skam. För bara några år sedan fanns det bara EN om året! Sedan vet man ju aldrig, men det är ju även en utställning i november som kanske blir aktuell? Vem vet :)


Tanteo MAC i Åstorp i fjol - här tog han sin första CHAMPIONTITEL!

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards