Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Då var det höstat

Av Sara - 8 september 2012 00:00

Inatt var det regn och blåst och riktigt höst, så när jag låg ihopkurad under täcket och tyckte synd om hästarna som fortfarande gick ute så bestämde jag att det var lika bra att "hösta" nästa morgon. Sagt och gjort. Stona flyttades över till vinterlösdriften. Så var det lite jobb att köra in halm där, koppla om strömmen och lyfta av några söndriga dörrar som inte skulle vara kvar. Köra ut hö i nätet och fixa med vattnet. Nu får Glassen & Spindeln och ev. ett sto till med föl bo på box på nätterna. Då kan jag vara säker på att alla som vill får tak över huvudet. Alla fölen är småfökylda och det är alltid likadant med våra blåsiga höstar. Alla bebisar blir lite snoriga men det ska vi råda bot på nu.

När stona var klara hämtade praktisarna unghingstarna och lät dem komma upp där stona gått. Nyströdd lösdrift och höbar även här. De var väääääldigt nöjda verkade det som! Så nu är alla hästar där de ska vara och vi har bara den lååånga vintern framför oss innan det är vår igen. På något vis är det mysigt nu, om det nu bara kunde vara så här och INTE bli 2 grader och snöblask i 4 månader så vore jag riktigt nöjd :)

Väl klara med detta projekt var det ridning som gällde och Faffe blev både fotad och filmad. Har inte hunnit redigera det ännu, men det kommer. Han går fint nu Faffe-skrutten och han är så himla rolig att rida. I helgen kommer det en kund och provrider honom, så vi får väl se om hon tycker detsamma!

Pinot, alias "Pinnen" blev uppsnofsad idag med fläta och lindor för att göra en liten film. HERREGUD vad denna hästen är snygg och rörlig. VILL HA!!! Det är inte ofta det finns spanska hästar av denna kaliber till salu i Sverige, så alla ni som letar en kvalitetshäst i Spanien. Ni kan sluta nu för den finns här :) Se själva:


         

 
 
Nina

Nina

8 september 2012 06:56

Vilken snygging!!! Hoppas han hamnar hos en tävlingsryttare som kan ta till vara på hans kvalitéer. Förstår att du skulle vilja ha honom, måste erkänna att det skulle nog jag också.

Kram!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma

8 september 2012 13:21

Nyfiken - Varför är han valack?

Sara

8 september 2012 15:17

Född med pungbråck...

 
Ingen bild

Ellen

8 september 2012 15:20

Alltså, vad jag inte förstår, om den här hästen är av en sådan FANTASTISK kaliber, varför är han då kastrerad? Varför fick då inte denna fantastiska häst bidra med sitt åt den svenska PREaveln? Det är en snygg häst, det säger jag då inte emot. Men?

 
Ingen bild

Ellen

8 september 2012 15:22

Du behöver inte svara min kommentar, såg svar ovan. Trisst!

 
Ingen bild

klara

9 september 2012 01:34

Jag vill också ha! Vilken snygging! Inte för att jag klagar på värmen men vad myysigt det låter med höst!

Sara

9 september 2012 09:30

Njut av värmen du!!! Du kommer inte att vara avundsjuk om ett par månader...
Kram!!!

 
Ingen bild

Carina

9 september 2012 08:35

Superfin!
Vad har han för blodslinjer, jag hittar inte honom i stamboken så är han inskriven med annan stavning eller med annat namn?

Sara

9 september 2012 09:30

Nej då har du nog stavat fel för han finns i stamboken. Tiburon P. Han är Cardenas-Paco Marti
// S

 
Ingen bild

Carina

9 september 2012 16:27

Men Tiburon är väl din häst, han är också fin men inte till salu väl?
Jag tänkte på Pinot alias Pinnen för han hittade jag inte i stamboken,inte med den stavningen i alla fall :)

Sara

9 september 2012 17:09

Ja Tibbe är min och inte till salu. Pinnen heter MH Pinot Blanco.
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Malin

10 september 2012 17:58

Jesus! Jag dog lite efter den där videon på Pinot... Tänk om jag inte vore fattig student! Vilken otroligt fin kille :-) Hälsningar Malin

 
Ingen bild

Jenny

11 september 2012 13:13

Härliga rörelse i bakbenen. Det är inte allt för vanligt hos PRE. Han kommer nog inte bli svårsåld...

Sara

11 september 2012 15:31

Hoppas du har rätt! Han är fantastisk!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards