Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Rubrik saknas

Av Sara - 19 juni 2012 21:59

Var uppe 06.45 så att vi kunde hjälpas åt med utsläpp innan frukost. Sedan körde jag till smådjurskliniken och Klara & Alice tog tag i stallsysslorna. Jag var hemma vid lunch och v åt baguetter i solen. Hovis var här och skodde tre hästar. Kommer igen på torsdag och skor några till. Alltid lika skönt när alla är nyfixade.

Medan jag var borta kom transportören och hämtade Sessan som vid detta laget övernattar i Stockhom för at åka båten till Gotland imorgon.

Efter intagen lunch red jag & Klara Brentina & Kairo. Båda pållarna var fina och det är så härligt att rida på den nya ljusa och damm-fria flisen. Alice var fotograf.

           

Sedan körde vi vatten till småkillarna på betet. De tre har det bäst av alla hästarna på gården. Underbar hage med massvis med bete och lugn och ro. De är så avspända och harmoniska och sååå vackra allesammans. Sedan var et ags för en kopp kaffe innan nästa ridpass. Klara red ut med Vanidoso och jag tog Galope i ridhuset. Han har vilat några dagar pga en tappsko, men idag var han ju nyskodd så det var inget att vänta på. Han fick ett lätt pass med några små språng för att gymnastisera honom. Kändes jättefin. På söndag harjag anmält oss till en LB:2 i Landskrona.

         

Kl I7 hade jag en lektion, men jag hann precis med Teo innan. På med all utsrustning och så fick han oxå kommaut i ridhuset. Teo älskar att vara i cenrum och att bli pysslad med. Han ska undersöka allt (helst med munnen) och är bara så sprudlande hela hästen. Man ler hela tiden när man jobbar med honom. Så positiv kille :)

Idag satt jag nästan upp. Nja kanske inte nästan, men jag testade med pall och att hänga lite och klappa på ssadel coh vifta med stigbyglarna. Ingen reaktion all, utan isåfall mest lite uttråkad efter en stund.

Lektionen efter var med min goda vän Kim somkom hit med fina gamla Calle. De var såå fina tillsammans och när Kim kände sej nöjd fick jag sitta upp och rida en liten stund. Calle var oerhört mjuk, fökljsam och lydig. Precis som en riktigt PRE ska vara. De var härligt att sitta på en sådan häst..

Teo på dagens arbetspass

                 


 
 
Ingen bild

annlie p

19 juni 2012 22:36

Vilken hårfager! Shit vilken läcker lugg och man han har teo... och vad nöjda teo och galope ser ut :D

 
Ingen bild

Ane

19 juni 2012 22:45

Utan hjälm?!?!?!?
Du om någon vet ju vad som kan hända!
Finns inte heltplats till att va dum när man håller på med unghästar!

Sara

20 juni 2012 07:57

JA UTAN HJÄLM!!!!!!
Jag longerar hästen och står på en pall bredvid hästen. Man kan ju ha hjälm när man lastar, hanterar och leder hästarna oxå. Jag har hjälm när jag rider.
Mvh Sara

 
Ingen bild

Mia

21 juni 2012 07:55

Denna fråga kanske inte hör hit men det är fortfarande hantering av en unghingst du pysslar med.
Min hingst pratar väldigt mycket på ridbanan om någon häst går förbi när vi rider, och fortsätter en bra stund efteråt. Har du något tips hur vi ska träna bort detta?

Hälsningar Mia

Sara

21 juni 2012 14:16

Om han bara pratar och fortsätter att jobba hade jag inte lagt så stor vikt vid det. Om han blir störd så försök att själv vara VÄLDIGT avslappnad, men sätt honom i arbete. Gör små volter, flytta honom i sidled eller något annat där han får tänka. Bli inte arg eller spänd för då blir det oftast värre. Om han bli ouppmärksam kan du peta till med spö eller skänkel, för att sedan avleda med jobb och en lugn sits.
Mvh Sara

 
Ingen bild

monica

21 juni 2012 08:40

Han är ju så himla söööt Galopen, säkert ingen kommentar han själv stolt över. Men jag står på mej, riktigt gullig är han!
Hälsn Monica

 
Ingen bild

Sus

21 juni 2012 10:30

Hur går det för alla föl? Skulle vart kul att se lite bilder på dem nu :)

Sara

21 juni 2012 14:12

Det går fint! Självklart måste vi ordna med lite nya bilder! Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards