Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Film-tajm

Av Sara - 13 juni 2012 21:37

Ytterligare en lång dag som började 8 och slutade 2I. Men en härlig dag så vad gör det att de blir lååånga. Vi var uppe tidigt som vanligt och kl 9 satt jag på Bacardis rygg. Han var jättefin idag och efter avslutat pass blev det en liten lastträning oxå. Han är stencool nu, vilket ni kan se på videon. Det tog tre gånger att få honom så här lättlastad. Varmt välkommen med DIN häst om du behöver hjälp.

Kl I0 körde jag till Ängelholms flygplats och hämtade en kund som flugit in från Gotland för att träffa Sessan. Det visade sej vara värt resan för de passade varandre väldigt fint och kunden bestämde sej ganska omgående för att, JA, hon vill köpa Sessan. Besiktning är bokad på måndag så håller vi tummarna att allt går bra. Ett väldigt bra hem väntar på fina Sessan på Gotland isåfall :)

Efter avslutad provritt och rundtur bland hästarna åt vi lunch på stan. Klara skulle ta tåget hem över helgen för att vara med på sin systers student, och kunden strosade i Helsingborg innan kvällens flyg tog henne hemåt igen. Själv styrde jag tillbaka hem för att fortsätta med hästarna. Hade en beställning på Teddan så jag började med att tappa honom och sedan köra till affären med lådan. Allt gick väl på 30 minuter. Så smidigt...

Sedan tog jag ut Teo, som idag fick ha sadel med stigbyglar i, då jag glömde ta av dem. Men han brydde sej överhuvudtaget inte om dinglande stigbyglar så det var väl likabra det. Eftersom han igår var totalt cool med tränset oxå så fick han ha det under grimman oxå. Och så strykkappor så var han fullt utrustad. Bara att hoppa upp :)

Hi hi, jag väntar nog liiite till, men han var superduktig idag med.

Sedan blev det Kairo & Vandi i ridhuset och sedan var klockan mycket. En tur ner till småkillarna med en ny saltsten och så kolla över ston och föl. Alla mådde prima och klockan blev ännu mer innan jag kom in och fick kvällsmat. Det är såå svårt att slita sej från föl-hagen. De är bara heeeelt underbara nu. På tal om föl så är Valencia-affären på is. För ett par veckor sedan så började jag ana små gråa hår på den lilla damen, och vips, så ramlade mera fölpäls av och man kan nu tydligt se att mitt uppenbart svarta föl - är skimmel////  Från och med i år ska jag aldrig mera säga vilken färg ett föl får förrän fölpälsen har ramlat. Valencia var ett skolexempel på hur en svart häst föds, och likväl är hon skimmel. Om än troligtvis med svart anlag. Så köparen avstår ett skimmel föl, och jag är kanske lika glad för det? Är det kanske meningen att hon ska stanna här iallafall? Vackraste Valencia........

Till sist den utlovade rubriken. Film på Bacardi, som har varit här i nästan sex veckor och åker hem på lördag.

 
 
Ingen bild

Jennie

13 juni 2012 22:04

JA i så fall är det meningen att Valencia ska stanna hos dig.! ;))

 
Ingen bild

Saga

14 juni 2012 08:14

Helt fantastiskt! Jag som har fått kämpa i nästan en timma de senaste gånger vi har lastat honom!
Han ser ju JÄTTEFIN ut riden också!
Vilken otroligt bra investering att skicka honom till dig!
Du är så duktig! Du kan räkna med att jag även skickar ner Siggans och Teddys föl om några år! :D
Stort tack Sara!

Sara

14 juni 2012 12:42

Vad härligt att du är nöjd Saga. Ser med spänning fram emot Siggans föl :)
Vi ses på lördag.
Kram Sara

 
Ingen bild

Gabbi

14 juni 2012 11:32

Eller så är hon trots allt svart med mycket vita stickelhår....;-)

Sara

14 juni 2012 12:41

Ja det kanske oxå är en färg??? Nej tyvärr, så är jag tämligen säker på att hon är skimmel...
Kram S

 
Ingen bild

Hanna

14 juni 2012 12:22

Så fin! Vad har du för underlag i ridhuset?

Sara

14 juni 2012 12:40

Visst är han Hanna, Vi har pinnflis i ridhuset nu. Riktigt trevligt att rida på.
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards