Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Lång fredag

Av Sara - 21 januari 2011 21:37

Efter fodring och utsläpp blev det mockning med spindelvävs-sopning i boxarna. Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Jag HATAR spindelväv! det ser så otroligt snuskigt och skitigt ut! Väck med det bara! Jag försöker ta lite varje dag men ibland får man ta extra noga, i fönsterna och så.

Strax innan lunch kom två tjejer i lastbil för att hämta Indiano. Camilla, som har det lite kämpigt privat, har stallat upp Indi här sedan årsskiftet och jag har lyckats hitta en lovande fodervärd åt honom. Det blir skönt för indi att få ordentligt med uppmärksamhet och Camilla behöver inte ha dåligt samvete. Efter kaffe och kontrakt så klev Indi glatt upp i lastbilen och åket norrut. Lycka till!

Tog in de tre kvarvarande killarna innan jag körde mot Lönnstorp. Stackars Galope hade så bråttom in att han satte kedjan mot eltråden när vi skulle gå. Han blev så chockad att han satte sej ner!!! Stackarn! Sedan blev han rasande! Slog med frambenen och skakade på huvudet! FYYYYY vad läskigt! Han har en otrolig personlighet den hästen och ett sanslöst uttrycksfullt sätt att visa sina känslor!

Väl på Lönnstorp satte jag högt tempo. Kaisas lille son var sjuk så hon vad mej ta hand om Malli idag. Egentligen skulle hon ridit lektion, men istället så red jag honom åt henne. Först ut var dock Mandon som gick som en klocka. En pigg klocka.  Gjorde mycket skolor och lite galopparbete med ett par byte. Sedan skrittade vi ut en tur oxå och så var Mandi-Pandi nöjd!

Fick akut blodsockerfall och kastade mej i bilen mot Svalöv där jag inhandlade äppeljuice, tunnbröd och mjukost. Två mackor senare var jag på hugget igen och sadlade Teddan. Han fick en skön skritt-tur runt godset. Och så upptäckte jag att han är helt tokig i riskakor med ostsmak! Lustigt!

Sist var Malli. Vi fick sällskap av skäcken Jussi i tömmkörningsutstyrsel (långt ord!) och det var äckligt! Malli blev showarab med utstående ögon och halsen rakt upp! Men, men. Efter 10 minuter så lugnade han sej och vi kunde börja arbeta. Han gick sååå fint! Härliga Malibu! Det var underbart att sitta på hans rygg igen! Tack Kaisa!

Imorgon kommer en kund för att provrida Mandon så jag ska vara på plats kl 10 i morgon. Nu är magen full av skitstarka Thainudlar, popcorn och coca-cola.

Skön fredag på er alla!


 
 
Ingen bild

Elin

22 januari 2011 08:05

Hej Sara!
Resan hem med Indiano gick bra, han stod lungt hela resan.
Väl hemma släppte vi ut han tillsammans med vårt lilla welschsto Selene och det gick oxå jättebra!
Selene skrek lite på honom men indiano verkade inte bry sig så mycket om det. Han verkar ta det mesta med ro:)
Idag skall han göras fin och sedan skall vår tränare Maria titta på honom, det skall bli jättespännande. Han är otroligt vacker
Hälsningar Indiano Elin och Felicia

 
Cina

Cina

22 januari 2011 09:13

Visst blir man galen när man vill göra färdigt, men jodå!!! då är man tvungen att ha mat;) jag känner igen de..hihihi;))

http://www.stuteriornaholmpre.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards