Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Sara - 24 januari 2011 20:19



Efter de vanliga morgonrutinerna och mockning lastade jag så in en stolt Trazzel bredvid Teddy och körde till Lönnstorp. Väl framme verkade Trazzel snabbt känna igen sej. Jag började med honom och han fick stå på stallgången och stolt låta sej beundras av Lina som var så glad att se honom igen. Provade min Equip-sadel på honom och den låg fullständigt perfekt! Härligt! Han gapade snällt över bettet och så gick vi ut i ridhuset. Jag tog inte stövlar eller hjälm, för jag hade bestämt att jag bara skulle longera och låta honom känna sej för lite idag. Om jag tagit med utrustningen hade jag förmodligen inte kunnat motstå att hoppa upp. Men nu gjorde jag det. Efter lite jobb i ridhuset så tog vi en promenad. Sadeln låg fortfarande perfekt, trots alla krumsprång!

Så var det Teddys tur och han var superduktig idag! Underbart! För en gångs skull hade jag publik i form av Kaisas mamma och vanligtvis när någon ska titta så går det alltid skitdåligt. Men inte idag! Teddy visade upp sej från sin bästa sida! Fiiiiina killen!

Så hjälpte jag Kaisa med Malibu lite. De är så fina ihop! Måste ta med kameran och ta några fina bilder på dem!

I eftermiddag har jag kört halm till lösdrifterna och haft en spekulant på Zorro här. Och imorgon ska jag rida på Trazzel!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards