Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Sara - 2 juli 2010 23:11

Ja här rullar det på som vanligt. Igår åkte praktis-Anna hem. Vanligtvis brukar jag tycka att det är skönt att få vara lite själv, men jag måste säga att det kändes riktigt trist och lite sorgligt att Anna åkte. Hon var verkligen en duktig praktikant! Duktig och pålitlig med hästarna, ansvarsfull och driftig och dessutom smart och rolig! Sköt om dej Anna! Hoppas vi ses igen   

Idag hade jag besök på morgonen av en spekulant på Zacke. Hon har bestämt sej för att ta lektioner på honom några gånger för att på så sätt lära känna honom och lättare kunna ta ett beslut om köp eller ej. Det känns väldigt bra för mej, för även jag kan förvissa mej om att hon kan rida honom på ett bra sätt och att förutsättningarna för en bra framtid finns!

Camilla kom och hjälpte mej så förmiddagen rullade snabbt med u-ljud och mockning. Alla ston var klara här hemma och jag hade bara en beställning på Teddy. For i väg till posten och sedan till djursjukhuset med lite prover. Hann ta en promenad med Galope oxå innan det var dags att åka iväg med Teddy för att rida för Miguel. Det var en annorlunda upplevelse... det kändes mest som vilda Western, med det kanske kommer något gott utav detta. Själva grundridningen blev det inget av alls däremot fick jag prova på både galoppombyte, spansk skritt, piaff och passage. Herregud! Men Teddan hängde i och gjorde ett superbra byte, riktigt fin spansk skritt och några steg i piff och puff. Vi får väl se om han kan röra sej överhuvudtaget i morgon. Då är det dags för en ny grillning.

Lite bilder fråg gården idag.

                   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards