Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Och det fortsätter att snöa...

Av Sara - 5 december 2010 12:51

Ja snön fullkomligt vräker ner över Skåne och gör livet surt för en hästarbetande kvinna...Men men, jag har flera utmärkta hjälpmedel så på det stora hela går det ganska bra! Det är ridningen som blir mest lidande. Mandon klarar det fint men igår försökte jag mej på en tur med Teddy, men det blev Bambi på hal is och det verkade ganska livsfarligt så det fick jag avbryta. Nu bär det av mot Lönnstorp med Teddan & Mandon i stället.

Igår blev det även juklapps-shopping med syrran, och vi var ganska duktiga. Hälften av klapparna är inhandlade. Nästan.

För exakt en vecka sedan var jag i Sevilla i strålande sol och efter att SICAB avslutats hämtade vi sex tjejer ut vår hyrbil och begav oss till Jerez. Vi strosade runt i den vackra staden och njöt av atmosfären och avslutade kvällen på ett Argentiskt steakhouse (!) efter alla tapas i Sevilla var alla sugna på att sätta tänderna i en riktigt bra köttbit. Och herregud vilket kött!!! Wow! (vattnas i munnen bara jag tänker på det, eller som danskarna säger; tännerna löber i vann!) Vi var nästan själva på vårt 5-stjärniga lyxhotel och fick superservice. Några av oss blev som vanligt sena i baren med vin och mera hästsnack. )Behöver jag nämna att jag tillhörde denna skara?)

På måndagsmorgononen väckes vi ar ÖSREGN! VERKLIGEN! Nåväl, morgonträningen på Spanska Ridskolan hölls givetvis inomhus i det vackra ridhuset och vi bänkade oss och studerade ryttarna och instruktörerna i ett par timmar. Alltid lika spännande att se Rafael Soto mfl in action! Tyvärr var jag inte lika imponerad som förra året, utan i år känndes det som de återigen gått några år tillbaka och det var mycket spön och hårda händer, hårt pressade hästar och ledsna ögon. Jag vet, jag är känslig för sådant, men jag vill njuta av dressyren som ett samspel med hästen, inte ett tvång...

Efter lunch, som idag intogs på Mc Donald´s, åkte vi för att besöka Don Ayala på hans stuteri. Tyvärr var ju vädret BEDRÖVLIGT och det var därför omöjligt för oss att se unghingstarna, som gick ute på "el campo". Men flera berömdheter stod uppradade och lät sej beskådas och vi visades även några unga saluhästar. Det blev dock inga affärer gjorda denna gång. Kanske återkommer vi!

På kvällen var vi tillbaka i Sevilla och bodde sista natten mitt emot Palacio de Congressos, där allt nu packades ihop efter SICAB. Lite vemodigt, men man vet ju samtidigt att allt är tillbaka nästa år!

Vi sex gick till en krog som jag besökt många gånger förr och åt vår sista Spanien-middag. Efter avancerad packning (som alltd verkar krävas när man reser hem från SICAB med viss övervikt) stupade vi i säng och laddade för hemresan. För fem av oss som flög via Barcelona-Kasturp gick allt som smort och vi landande nästan i tid! Men stackars Helena som skulle flyga själv via Brüssel-Göterborg kom inte iväg överhuvudtaget och fick tillbringa ytterligare en natt ensam i Sevilla. Vid detta laget är hon iallafall hemma...

 Rafael Soto jobbar en häst vid hand på Spanska ridskolan i Jerez

Den vackra ridhallen ( oj, man får visst inte fotografera här...)  

På Yeguada Ayala, unghingst till salu

  Söt vovve! Mastin Español   Hingststallarna   Kallt!

Manuel på SICAB!

 

    

Manuel blickar ut över Sevilla, sista kvällen...  

Manuel är handbagage

  och får flygplatsfurkost

Resan hem

              

 
 
Ingen bild

Ulla

5 december 2010 16:01

Manuel hade en tuff resa vad jag förstår... Ser lite utslagen ut på bilden i soffan;-)!

Sara

5 december 2010 20:12

Hej Ulla!
Jo det blev lite tufft för en orutinerad ren... Han sov gott om nätterna kan jag säga! :)

 
Ingen bild

Camilla Milldoff

5 december 2010 23:01

Lilla söta Manuel - får komma över snart och pussa lite på honom. Han trivs väl som fisken i vattnet nu är han äntligen fått lämna storstan' .
Kram kram

Sara

6 december 2010 07:39

Jo verkligen! Och i all snön känner han ser verkligen hemma! Får väl ta ut släden en dag :)

 
Jossan

Jossan

6 december 2010 08:06

Verkar som ni har haft en händelserik och härlig resa! Fina hästar och god mat :) Vilken drömsemester!

Ett ridhus är inte fel i detta väder, men jag tröstar mig med att vi har fina ridvägar ute, samt att Heddan inte behöver tränas på samma sätt i år ;)

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards