Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Trööööött

Av Sara - 1 maj 2013 07:52

Dryga två veckors vakande sätter sina spår. Mitt i allt tyckte jag inte att det var någon fara med efter Zanteos födelse blev jag fullkomligt slut! Herregud! Nåväl, bara att bita ihop och knega på. Nu vakar jag istället Ellen som bör nedkomma vilken dag som helst. Hon har gått några dagar över tiden och börjar se ut som hon tänker föla. Måtte detta bli en normal förlossning!

I måndags kväll kom Räven hit igen. Alltså Fer Avellado, som även bodde hos oss förra sommaren. Han ska vara här över betäckningssäsongen och så ska jag träna honom och visa honom på ett par utställningar. Först blir det Strängnäs i slutet på maj och sedan blir det Strömsholm till hösten. Kanske, kankse blir det även en utställning till sist på året. Vi får se :)

Teo tyckte det var spännande med en ny stallkamrat!

     


"Uffe" är numera kastrerad och jag har hämtat hem honom igen. Allt hade gått bra och han var så duktig och åkte snällt i transporten både dit och hem. Tyckte han verkade ovanligt cool igår kväll och ibland går det skrämmande fort  för dem att tagga ner. Testosteronproduktionen försvinner ju omgående och ibland är det bara just den som sätter spinn i huvudet på dem!

Mr X mår oxå väl efter sin kastration. Han står i minirutan och vi går på promenad. Nu har det gått en vecka så tiden går fort! Kan vi snart börja jobba igen.

Mino jobbas varje dag omväxlande från marken och ryggen. Har ridit honom några gånger i Spaldingsadeln och det har fungerat fint. Nästa vecka blir det sadelutprovning. Han börjar kunna hitta sin balans bättre och bättre för hand och hans fina, fina trav börjar komma tillbaka. Har ju tagit av honom bakskorna och det var bra för nu slår han inte på sej alls precis. Boots på är förstås ett måste. Inhandlade två nya par i Göterborg så nu är han väl ekiperad.

Teo går som en klocka och efter vår lilla uppgörelse förra veckan har en polett ramlat ner för honom. Han är så fin i munnen och eftergiven och fin! Ska be Klara filma en dag! Känns så väldigt synd att det inte blir någon utställning till helgen. Hade verkligen sett fram emot att visa honom! Har anmält till Utställningen i Stockholm ju, men har så svårt att bestämma vilken häst jag ska ta med dit! Teo eller Mino?

Malaga åker strax till sin nya ägare och vi jobbar på med vår nya salu-häst Reservada. Hon är en fantastisk häst! En Fuego! Vilka rörelser hon har!!! Hon gör otroliga framsteg för varje dag som går och är strax redo att komma ut på annons. Detta är en häst för den som vill plocka rosetter på dressyrbanorna! Hon har en 8-9-mässig trav och nästan lika bra galopp! What a feeling!

Här lite bilder först på Malaga och under Reservada - visst kan man rida på ston!

             

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards