Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Välkommen Optima-P!

Av Sara - 13 april 2010 12:35

Vilken natt... Men nu är hon här! Ett vacker stoföl dotter till Teddy & Gittan. 02.30 var Gittan i full gång med sitt förlossningsarbete. Jag blev dock lite misstänksam och tyckte att allt inte förlöpte som en normal fölning skall göra. Oroligt sto, lyft svans men inga ben i sikte. Till slut kände jag att jag var tvungen att kontrollera och gick in för att leta efter fölungen. Hittade då endast ett ben och en nos... Som väl var kunde jag ganska snabbt lokalisera det andra benet, bakåtvikt djupt ner i buken. Då detta ju är Gittans nionde föl finns det en del utrymme och utan större problem kunde jag få fram även ben nr två och då vips, så föddes ett piggt föl! Hurra!!!!!

Som vanligt släppte inte Gittans efterbörd utan kl 06.00 fick jag arbeta med den och fick ganska snabbt ut den. Så kunde Gittan slappna av och koncentrera sej på fölis. Det bli som vanligt Hippotrim och Butta till Gittan. Men nu mår mor och dotter prima! Jag & Astrid har gjort klart stallarna, Zacke & Polaco är ridna och vi har haft besök av en fotograf som ska komma hit och plåta lite. Nu är jag slut i rutan och tänkte vila en stund. Här några bilder på underverket!

Optima-P!

      

 
 
Ingen bild

Madeleine

13 april 2010 13:00

Stort GRATTIS till denna lilla tjej!!

 
Tina

Tina

13 april 2010 13:12

Söta tjejen. Ganska så stor va? Mkt fint namn!!

Ett stort grattis!

Kram på dig

http://www.lightningpre.se

 
Ingen bild

Jennie

13 april 2010 13:40

Grattis till lilla fölisen - skönt att allt gick bra!

Kram Jennie

 
Linda

Linda

13 april 2010 16:02

Sara , hon är ju helt underbar.
Väntar med spänning på nästa . Hoppas att du får sova en natt.
Grattis!

http://jabeque.zoomin.se

 
Kajsa Ekman

Kajsa Ekman

13 april 2010 16:43

Grattis :) jätte fin :)

http://cashmere.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 april 2010 18:23

Grattis!
Jättesöt! Fint namn också! Tur att du är "händig" o kunde fixa fram frambenet. Kram!

http://vetmalin.dinstudio.se

 
Natalie

Natalie

13 april 2010 19:00

Grattis!

http://colina.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

13 april 2010 20:19

Ååå vilken sötis :) Grattis

http://www.yeguadasarakarlsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingrid

13 april 2010 20:35

Så ljuvligt söt! Stort grattis!

 
Ingen bild

Cina

13 april 2010 20:47

Stort grattis Sara, va kul med en liten tjej:)) Gått att allt gick bra..

 
Ann

Ann

13 april 2010 22:06

Ååååå Stort Grattis!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jonnaa

13 april 2010 23:00

Grattis :D !!!

 
Evelina

Evelina

14 april 2010 10:36

jag dör lite så söt!!!!
GRATTIS! :D

http://myloveandsuccess.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards