Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Sara - 13 april 2010 21:45

Fick bli idag för mamma ville rulla sej och springa omrking lite grand. Optima är en kavat och fräck tjej som tyckte det var störtkul att gå ut. Helt obekymrad hoppade hon omkring en stund, åt lite och lade sej sedan helt sonika ner i en hörna på ridbanan och tog en tupplur!

Först vågade jag inte tro på det men nu är jag säker. Hon är svart! Men två vita sockar back och en liten stjärn, precis som pappa!Om jag fick änska så var det ett svart stoföl och tänk att jag fick min önskan uppfylld! Fantastiskt!

          

Av Sara - 13 april 2010 12:35

Vilken natt... Men nu är hon här! Ett vacker stoföl dotter till Teddy & Gittan. 02.30 var Gittan i full gång med sitt förlossningsarbete. Jag blev dock lite misstänksam och tyckte att allt inte förlöpte som en normal fölning skall göra. Oroligt sto, lyft svans men inga ben i sikte. Till slut kände jag att jag var tvungen att kontrollera och gick in för att leta efter fölungen. Hittade då endast ett ben och en nos... Som väl var kunde jag ganska snabbt lokalisera det andra benet, bakåtvikt djupt ner i buken. Då detta ju är Gittans nionde föl finns det en del utrymme och utan större problem kunde jag få fram även ben nr två och då vips, så föddes ett piggt föl! Hurra!!!!!

Som vanligt släppte inte Gittans efterbörd utan kl 06.00 fick jag arbeta med den och fick ganska snabbt ut den. Så kunde Gittan slappna av och koncentrera sej på fölis. Det bli som vanligt Hippotrim och Butta till Gittan. Men nu mår mor och dotter prima! Jag & Astrid har gjort klart stallarna, Zacke & Polaco är ridna och vi har haft besök av en fotograf som ska komma hit och plåta lite. Nu är jag slut i rutan och tänkte vila en stund. Här några bilder på underverket!

Optima-P!

      

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards