Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Sara - 17 juni 2009 22:26

De sista två dagarna har två tråkiga händelser skett. Igår fick Fabelgårdens PREs sto Tatanya ett livsglatt föl e. Teddy. En otroligt märklig skapelse var dock detta då fölet saknade ett framben. Den hade alltså bara tre ben!!! Den försökte förtvivlat resa sej och dia men kunde ju inte balansera på ett framben. Den avlivades efter tre timmar...

Sedan fick jag idag reda på att vårt förra sto Agapimon, mamma till Iberica-P kastat sitt föl oxå e. Teddy =(  . I fjol fick samma sto ett underbart gult hingstföl e. Affe. Den bröt benet i hagen en månad gammal. Stackars Eva som aldrig får sitt PRE-föl...

Tyst minut.............................................
.....................................

Fick denna bild av Linda. Det är hennes vackre Jabeque. Viss likhet med en vit hingst jag älskat men som inte finns längre...

Idag var det Vetcheck på stona som vanligt. Några ston skulle beställas till och så var Affes tjej Hipnoza äntligen i brunst. Så när vi var klara åkte jag och Frida och hämtade hem Affe-knapp. Jag tappade honom direkt och seminerade stoet. Hon kändes perfekt! Håller tummarna!

Vi hann även med att städa, elda skräp, rida Teddan mm. Ingdamms sadelutprovare kom idag eftersom jag inte är helt nöjd med min sadel. Jag ska få större knästöd och så ska han ändra lite i stoppningen.

På kvällen var jag, Elina & Frida nere och pysslade med grabbarna på betet.

Och så lille First Class Edition. Vacker!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards