Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Sara - 16 februari 2009 22:14

Jag började med att vakna med en dunderförkylning på lördag morgon. Släpade mej ut i stallet och red Ares & Nicke. Två timmar på soffan och sedan iväg på konsert. Gick bra att sjunga iallafall. Konserten gick kanon!

Söndag morgon var inte bättre, men det var bara att bita ihop då det kom en spekulant på Ares kl 11. Innan dess harvade jag ridbanan. Den blev inte särskilt bra, men jag sadlade ändå Mariscala och red en liten stund där. Hon var snäll, men kändes ganska ostadig. Vi får prova igen när ridbanan är bättre. 

En provridning hemma kändes dock inte så roligt så vi lastade Ares och åkte till ridhuset. Han var helt opåverkad av den nya platsen och de andra hästarna. Han uppförde sej fint och hon gillade honom. Önskade sej dock helst en mera utbildad häst, men skulle fundera lite på saken. Hem, vila en stund och sedan iväg igen, på konsert. Idag hade jag solo. Kunde väl låtit bättre då förkylning påverkar andningen och gör det lite svårt att få fin klang. Men det var ok. På kvällen var jag som en disktrasa...

Måndag morgon. Liiite bättre idag på förkylningsfronten. Ny spekulant på Ares idag och ny tur till ridhuset. Gick lika bra idag. Han blir dock liite väl loj inomhus så kunden ska komma tillbaka och prova honom igen hemma och kanske rida ut en sväng. Där är han ju som allra finast!

Tog en långlunch med 1 timme under en filt på soffan och två panodil till efterrätt. Sedan ut igen och sadlade Fausto. Harvade ridbanan igen så att vi kunde hjälpligt rida där. Longerade honom en liten stund och satt sedan upp. Det var så roligt. Han var precis som förut och jag tror han kände igen mej! Han kom ihåg precis och han svarade perfekt på mna hjälper. Kunde tom galoppera lite försiktigt trots att det var lite halt. Han tog det så försiktigt! Kul!

Även Nicke fick en runda på ridbanan. Han blir finare och finare. Är riktigt snygg nu när han tappat nästan all sin övervikt.

Ser tyvärr inte ut att bli varmare de närmsta dagarna, så det blir väl många turer med transporten i veckan.

Wille fick idag gå i vanlig hage och det gillade han verkligen! Ska rida honom imorgon eller på onsdag tror jag!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards