Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Teo mitt hjärta!

Av Sara - 3 maj 2013 21:49

Dagarna rullar på i behagligt tempo. Jag gillar att ha mycket att göra, bara jag slipper stressa. Det slipper jag nu. Jag hinner putsa mina stövlar ibland och även grimmor och träns slipper bli hemska mellan rengöringarna. Jag har köpt en ny ryktborste, för nu när jag hinner, så upptäckte jag att jag inte har en riktig ryktborste! Bara rotborstar som man kvickt putsar av det värsta. Nu blir hästarna ryktade och alla är fina i manar och svansar!

Idag tyckte jag mej märka att Mr Lusitano har blivit valack. Inte lika högljudd som vanligt! Kunde tom komma in en häst i stallet utan att han talade om läget! Skönt! Två veckor kvar tills han får arbeta ordentligt igen, så då ska han nog vara "på mattan". Idag blev det återigen promenad i solen. Något han verkligen börjat uppskatta!

Mino reds i ridhuset och var riktigt fin, fast det var väldigt spännande med den nya hästen som var väldigt lik honom själv! Den sprang rakt emot honom ibland eller susade förbi och försvann lika snabbt! Härligt att kunna se sej själv och hästen. Kunde nöjt konstatera att han är väldigt fin i formen! Har idag beslutat mej för att det blir Mino som får sällskapa Räven till Strängnäs om tre veckor. Teo fortsätter att förberedas för höstens två utställningar i Danmark & Strömsholm. Kanske tar jag även med Mino på någon av dem oxå!

Uffe fick ytterligare en lektion på stallgången idag. Han är numera väldigt lugn ute i lilla rutan bredvid Mino på förmiddagarna, men skriker så mina öron håller på att ramla av så snart man flyttar en häst in eller ut ur en box. Puh! BLI VALACK DÅ! :) Bara att vänta... När han inte är hingstig är han en underbar häst, så jag ser verkligen fram emot mera av det!

Räven fick hage och vänja sej vid sina nya skor. Han verkade nöjd och glad med det. Börjar så smått att komma in i rutinerna här igen. På måndag kör vi! Tre veckor har jag på mej att få honom i form inför utställningen. Baggis!

Teo fick vila idag. Han har gjort tre strålande ridpass denna veckan och jag ser ingen anledning att tjata. Igår var han så himla fin och underbar. Han älskar sin roll som ridhäst och jag har aldrig haft en häst som är så fullkomligt nöjd och stolt när han står på stallgången och blir borstad, lindad och sadlad. Då är han i centrum och han älskar det! 

Bjuder på en liten film från igår. Min fina fina TANTEO MAC!

 
 
sara

sara

4 maj 2013 08:34

VAd härligt att känna att du har tid för hästarna utan stress :)

http://sanellie.bloggplatsen.se

Sara

4 maj 2013 09:09

Ja det är verkligen skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards