Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Härliga vår!!

Av Sara - 17 april 2013 21:26

NU har våren kommit! Pang, på några timmar blev alla sådda fält gröna! När vi flög in över Skåne i söndags kväll från Mallorca så var allt bara grått, grått, grått. Idag är det GRÖÖÖÖÖÖNT! Allt fullkomligt exploderar och det är helt underbart! Igår fick hästarna vara utan täcke i hagarna för första gången i år! Teo var lycklig och rullade sej nöjt flera gånger! I går hade vi 18 grader på eftermiddagen!

Jag var en vända till Kungsbacka och invigde trailern igår. Den låg som ett strykjärn på vägen och jag tror att Mr X, som var huvudpersonen för resan, åkte väldigt bra. Han flyttade knappt en hov på hela resan och såg väldigt nujd ut. Det kunde jag ha koll på i kameran!

Idag har det varit ytterligare en härlig dag. Red Mr X på morgonen och sen fick han lite pyssel. Verkade inte helt nöjd med att vara själv inne i stallet, utan var väldigt nöjd när Ibero så småningom kom in och sällskapade honom. Mino fick jobba i lina och vi tränar inför utställningen. Han är tyvärr inte nöjd med min sadel, min fina Equipe, utan blir spänd och vill inte arbeta riktigt över ryggen. Höga knän och inte så mycket framåtgripande bli resultatet av det. Trist. Men han är längre och lite rakare i ryggen än mina andra killar har varit, och denna sadeln är ju från börjad utprovad till Teddan. De två är HELT olika varandra så det är väl inte så konstigt att den inte ligger särskilt bra. Så nu är tid bokad för sadelutprovning. Innan dess blir det markträning som gäller. Men det gör inte så mycket. Mino är en fröjd att rida och det blir en baggis att lotsa runt honom i det okomplicerade programmet som ridprovet utgör. Vi behöver mera träning på visningen för hand så det passar ju ganska fint!

Faktum är att vi även anmält Teo till utställningen! Först kände jag att det skulle bli stressigt med två hästar i samma klass, men sedan kom jag på att det ju är en utställning över två dagar vilket gör det hela mindre besvärligt. Visning för hand på lördagen och ridproven på söndagen. Lugnt och skönt! Sedan ska jag även visa Primera P och hjälpa Klara att visa Tiburon P. Jag hoppas att ni som funderar på att anmäla er verkligen gör slag i saken! Annars finns det en risk att det inte blir något championat alls, och det vore ju väldigt tråkigt...

Tanteo MAC uppställd på spanskt vis med ett ben i varje hörn!

 


Och så avslutar jag med en lien film på fina Optima. Hon har varit här i 6-7 veckor nu och är nu inriden. Vilken stjärna! Känslig och mycket ridbar med sååå cool! En kopia av sin far i det mesta. Så stolt över henne! På lördag hämtas hon av sin nya ägare. Grattis Tina och stort lycka till med din fina, fina häst!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards