Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Sara - 23 april 2013 07:46

Jaha, så snopet. Utställningen i Åstorp är inställd. Väldigt tråkigt. Det har jag aldrig varit med om innan och det känns otroligt surt när man har planerat, tränat och även tränat andras hästar för att visa dem här! Jag förstår faktiskt inte hur det kan vara så få som anmäler sej till Championat med sina hsätar. Det finns väldigt många som säljer, föder upp och pratar vitt & brett om sina fantastiska spanska hästar. Var är alla dem nu när det ges möjlighet att få en bedömning på sina djur? Det är ju ganska viktigt att man vet ungefär vad för häst man har. Tycker jag. Denna gången skulle det vara extra kul då det var bokat två domare dessutom. Verkligen synd...

Nu ska det ju hållas en utställning i Stockholm två veckor senare så kanske släpar jag mej dit istället. Personligen tror jag inte på detta upplägg med flera mindre utställningar på olika platser runt om i landet. Jag tycker det vore bättre med bara en på våren och en på hösten. En i söder och en längre norrut. Det är trots allt där den största PRE-populationen finns. Nu tror jag att det blev så att folk har för mycket att välja på, så då blir det istället ingenting. Får väl se om det blir något i Stockholm då?

Hela organisationen av PRE i Sverige är, enligt mej, en total katastrof. Det finns 4 PRE-föreningar i vårt land idag, och fler ska det bli tydligen. Regioner som syd, mitt, väst och norr ska alla ha en egen styrelse, ekonomi, stadgar och hemsidor. Värdelöst och obegripligt! Vi talar om kanske 300 medlemmar totalt! På alla föreningarna! SKa de ha 60 var? Varför inte en huvudförening och sedan avdelningar med en kontaktperson? Måste alla verkligen ha egna hemsidor osv? Om man vill annonsera ut sin hingst, saluhäst eller stuteri så ska man då annonsera på 4-5 olika sidor för att vara säker på att den verkligen syns. Eller man kanske bara vill sälja hästar inom sin region? Korkat. Jag önskar att det bara fanns EN förening. Ju flera kockar ju sämre soppa... Jag har valt att inte vara medlem alls i någon förening i Sverige, så länge det är denna röra. Jag är istället medlem i den spanska moderföreningen ANCCE tillsvidare. Vi får se vad som händer... En sak är iallafall säker. Det gagnar inte vår underbara ras....

Jag & Teo i Åstorp förra året

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards