Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Städa & fixa

Av Sara - 3 april 2013 21:53

Idag har jag varit synnerligen effektiv! Fick hjälp på förmoddagen av praktis-Nicolina & Tina. Ljust och fint när ajg släppte ut hästarna vid 8-tiden. Härliga morgnar nu! Sedan blev det mockning och extra städning i stallet. Vi fortsatte med fix i ridhuset och uppstart av traktorn för att kunna vattna. En fika i solen och sedan målade vi klart de nya stalldörrarna. Det blev sååå snyggt! 

Efter lunch fortsatte jag mina uppdrag och körde iväg och betalde ett arrende, beställde gödning till betena och hämtade post. Tillbaka till gården och fyllde vattentanken och vattnade ridhuset. MYCKET vatten behövs det men bra blir det! Jag ska vattna varje dag fram till söndag så det är helt dammfritt då. Jag hoppas jag lyckas!

Klara kom och vi fortsatte med mera städning i seminavdelningen. Putsa fönster och slänga skräp. Sen fick vi kaffe :)

Framåt kvällen var det äntligen dags för ridning. Jag sadlade Mino och red ut med Klara & Alice. Halvvägs red jag dock på eget håll för Hero hatar Mino och Mino tycker att han är döläskig! Han är mycket lugnare när jag rider helt ensam så vi fortsatte så. När jag travade längs en grusväg hade jag solen rakt från sidan och kunde se min fantastiska häst i en perfekt skugga bredvid oss. Jösses så fin han är och HEEEELT underbar att sitta på. Högt sa jag till honom: du är den finaste hästen jag någonsin haft! Mino frustade till svar och sa att jag var den bästa matten han haft!   

När Mino var ompysslad tillbaka i sin box var det Teos tur. Nu är det knappt lönt att longera längre utan Teo vill jobba! När han gör det under ryttare är han fantastisk! Ibland blir han ofocuserad och han är väldigt ljudkänslig, men när han focuserar (vilket blir under allt längre stunder) så är även denna kille HEEEELT underbar att sitta på! Så lätt för sej och sådan otroligt fin trav! Jag hade nästan glömt bort hur bra han rör sej, men han kan verkligen trava!! Avslutade även denna kväll med vår lilla uteritt till vägen och hem igen. Duktiga fina pojkar jag har!

Mino solar

 

Teo väntar ivrigt på sitt arbetspass!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards