Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Börjar hitta hem

Av Sara - 23 januari 2013 18:32

Ja de nya pojkarna börjar så sakteligen falla in i sina rutiner. Det är mycket jobb med fem hästar som inte går i hage. Teddy & Jerez som fortfarande bara skrittas och står i sjukhage, och så de tre nya killarna som inte är vana att vara ute lösa. Och synnerligen inte i stenfrusna hagar med staket med dålig ström i... (Som det i allmänhet brukar bli i vintertid, vi har alltstå ström på staketen) 

Mino fortsätter att imponera med sitt lugn och vänlighet. Idag sprang han inte som en tokstolle i ridhuset utan kände sej mera för, kollade runt på olika saker och tog sej tid att rulla sej i flisen. Han börjar vänja sej vid att ha täcke på, som han annar tyckte kliade, och han äääälskar att stå på gången och bara titta på när jag mockar eller ännu hellre, bli borstad och kelad. Han struntar i pälsglans-spray, hastiga ljud eller annat som kan skrämma de flesta hästar. Han bara titta på mej med sina stora mörka ögon under sin svarta pannlugg och får mitt hjärta att smälta!

Hej matte...   

  

Klaras lilla häst har även han börjat falla till ro. Inte skrikit lika mycket idag och kunde tom ha luckan öppen ut i stallgången utan att få spel. Han fick komma ut i "hagen" bredvid en cool Teddy, och verkade gilla det skarpt! Jag var beredd på det värsta så som eventuella rymningsförsök, eller panikspel, men Heroe rullade sej och stod och spanade ut över den skånska slätten! Duktig kille!

   

Ibero är en riktig stjärna som tar det väldigt lugnt. Han är försiktig, men mycket kontaktsökande och klart intelligent. Så är han ju oxå 100 % cardenas :)  Han fick vara i ridhuset och busa och så borstade vi och myste lite. Tänkte filma honom, men det hanns inte riktigt med idag, så ska be Therese hjälpa mej med det imorgon istället.  Ploppen fick vänta lite innan det var hans tur och då blir han ARG. Släpp ut mej genast eller så jobbar vi, tycker herren med bestämda åsikter. Nåja, till slut blev det hans tur och han jobbade med lite extra enerig kändes det som! Det märks att de inte kan röra sej i hagarna, för det är mycket sprall i benen när de kommer på fast mark i ridhuset!  


Såg precis att kalendern för årets PRE-utställningar kommit ut på ANCCE:s hemsida. Det blir mycket att välja på i år och det ser jag verkligen fram emot. Först är det två dagars utställning i Åstorp redan den 20-21 April! Sedan ska Region Mitt arrangera ett Championat i Stockholmstrakten den 4-5 maj. Vidare var det Norge i juni, Danmark i Augusti och sist Strömsholm i början av oktober. Spännande!! Lutar nog åt att jag skippar Norge i år då och åker till Stockholm i stället i maj. Det är ganska dyrt och besvärligt att ta hästarna med sej till Norge, betydligt lättare att bara lasta och köra till Stockholm. Ingen tull att krångla med dit iallafall...

Vi planerar att visa både Teo & Mino i år. Inte båda på samma utställning dock eftersom de går i samma klass och det blir så joxigt... Vi får se vem som är redo och när! 

Teo & jag på Strömsholm förra året!

 


 
 
Ingen bild

Charlotte (B)

23 januari 2013 19:41

Kom och visa finaste herr gul på championatet i Stockholm, vi vill alla se Mino live! Och så hoppas vi snart på film att kolla på så länge : )
Kram
C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards