Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Spaa-weekend

Av Sara - 18 januari 2013 21:21

Allt rullar på som vanligt här hemma. Jobbar med Ploppen, Teo och fuxan. Pinnen har varit lite svullen i ett ben och får ta det lite lugnt några dagar. Idag ägnade jag lite tid åt at göra iordning boxarna för de nya hästarna som är på väg hit. Pratade med transportören idag och de kommer in med båten till Trelleborg på måndag morgon. alltså här måndag förmiddag! Wiiiiii så spännande!!! Passar väldigt fint att de kommer på måndag för jag ska passa på och åka på spaa-weekend i Göteborg med mina kära syster och kära mamma! Sååå skönt!

Så på måndag anländer alltså Klaras Heroe, vår saluhäst Ibero och så då huvudpersonen, Mino! (som Marinero får kallas!) Läääängtar!

Ibero ZM & Mino   

   

 
 
Tess

Tess

18 januari 2013 22:20

Spännande! Tycker Ibero påminner lite om Jubileo när han var ung. Fast Ibero har en finare hals. :)

http://www.srpre.com

 
marie

marie

19 januari 2013 10:33

Ååååå vad spännande. Vår Heredero kom också hit till januarikylan ganska exakt för ett år sen. Skall bli SÅ roligt att följa killarnas ankomst och liv här. Lycka till!

http://avemaria.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

19 januari 2013 20:27

Oj, vad spännande! Ser fram emot din uppdatering på måndag!

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
bea88

bea88

27 januari 2013 23:10

så otroligt vacker. nästan så jag vill börja gråta av avundsjuka. är hästälskare ändå in till hjärtat.o drömmen om egen är stor. vad är det för ras o färg på pojken. :) bea

http://bea88.bloggplatsen.se

Sara

28 januari 2013 07:05

Hej Bea!
Det är en gulbrun PRE!

 
Ingen bild

bea88

28 januari 2013 20:07

ok. måste ställa en dum fråga :) pre. vad betyder det. eller heter bara så. han är i alla fall otroligt vacker. hur mycket kostar en sån häst?. hur är deras lynne? bra o ha lite koll på pris klasser till dan jag skaffar en. vill bara ha som sällskap o kanske lite hobby dressyr o träna lite akademisk ridkonst :) tack för svar mvh bea. har du fb? skulle hade varit kul att bolla lite intresse o lite. jag heter beatrice adman på fb. du kan ju adda mig om du vill. :)

Sara

28 januari 2013 21:34

PRE betyder Pura Raza Española (Ren Spansk Ras) Du kan gilla Stuteri Pepino PRE:s sida på FB!
Mvh Sara

 
Ingen bild

bea88

29 januari 2013 02:30

ååå man tackar för det :) inga dåliga hästar. ståtliga o fina. tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards