Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Lösa trådar...

Av Sara - 2 januari 2013 20:51

håller mej vaken om nätterna. Det är så mycket som händer nu så detär svårt att slappna av innan allt är ihopsytt och klart! Jag organiserar veterinärbesiktningar i Spanien och i Sverige, Kontrkat ska skrivas, pengar ska skickas inom Sverige och till Spanien. Mail ska skickas och vidarbefodras och svaras på. Puh! Jag gillar det, men jag längtar tills hästarna är besiktigade och klara så det "bara" är de praktiska detaljerna kvar! Vårt gula underverk är ännu inte besiktigad, pga helgdagarna, men det skall göras måndag eller tisdag nästa vecka. Klaras häst ska oxå besiktigas i början av nästa vecka och ytterligare en häst ska besiktigas. Det är en annan kund som förhoppningsvis oxå blir lycklig ägare till en fin spansk häst. Vanligtvis vill jag verkligen rekommendera kunder att leta och köpa häst i Sverige. Men ibland finns det helt enkelt inte rätt häst här hemma och då kan import vara ett alternativ. Även om det såklart är lite mera av en chansning. 

Här hemma jobbar jag med Ploppen, Pinnen & Teo. Ploppen fick uteritt idag efter ett lite tuffare pass igår. Han behöver bli starkare & smidigare bak och vi har därför börjat samla och korta traven mot något som ska bli piaff. FYYY vad jobbigt tycker Ploppen! Men efter 2-3 pass med små korta sekvenser börjar han nu ana vad jag är ute efter. Vi kämpar på lite till!

Teo är bättre i sina hovar efter att hans spricka blivit nitad och han fått ringskor. Han är fortfarande lite kort i steget, men absolut inte halt. Han är väldigt sugen på att jobba så därför får han några små ridpass 4 dagar/vecka. Det gör underverk för hans välmående. Han älskar att få tid och uppmärksamhet och vi kommer närmre varandra ju mer vi jobbar tillsammans!

Pinnen är okomplicerad och snäll. Ännu har han inte förstått vitsen med att springa runt runt längs ridhusväggarna, men poletten ramlar nog snart ner. Bättre med en häst som stannar när den blir tveksam, än en häst som far iväg! Fast det gör väl ingen PRE...

Igår och idag har det varit fler kunder på besök, och kanske blir ytterligare en häst såld. Lilla Diamante är föremålet för besöken och han är ju bara så underbar. Ser ut som en kratta, precis som sin far i denna åldern. Men snäll, mjuk och otroligt social och självsäker. Man hämtar honom enkelt ifrån lösdriften och han älskar att få gå till ridhuset och visa upp sej, rulla runt i flisen och busa! 

Diamante SL. Nu 2 år gammal!

     

 
 
Ingen bild

Duttan

2 januari 2013 21:56

...ville bara påpeka att din Diamante är 2 år... inte 3 som du skrivit över bilden =)
Brorsan Camaron är jätte fin, har nog varit en av dom finaste 1-2 åring jag sett.. dom brukar ju se ut som skrutt i den åldern, men det gör inte han. Men han är inte så mjuk.. lite av en "kax groda" men inte dum.. bara lite trottsig ibland....och så kan han ju bara inte låtabli att naffsa i mina kläder... en ret sticka. =)

Sara

2 januari 2013 23:06

Ojsan! Tryckte nog på fel knapp! 2 år ska det ju vara förstås! :)
//S

 
Ingen bild

Tina

2 januari 2013 22:44

2 år;)

Sara

2 januari 2013 23:04

Oj! Måste tryckt på fel knapp! Fixar!

 
Ingen bild

Bea

4 januari 2013 09:17

Kan bara hålla med Dig , vill åxå att allt ska va färdigt. Vill kunna nå min dröm <3 och är mentalt laddad ska bara va laddad i kroppen åxå;). Hur långt är de kvar till vetbes?

Sara

4 januari 2013 11:05

Eller hur Bea! Jag hoppas vi snart kan få det vi önskar! Min ska besigtigas på måndag!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards