Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Foto & film var det här

Av Sara - 4 juli 2012 22:54

Strålande sol igår och idag. Härligt har vi det. Ett nytt sto har anlänt för betäckning och så har vi ett sto som semineras med en hopphingst från Westlife. Fick beställning på Teddan från ett nytt halvblodssto idag oxå. Kul :)

Idag red vi och mockade på förmiddagen. Agneta var här och kollade bla Glassen, vars bebis var stor och fin med tydliga hjärtslag. Skönt.

Vi gjorde Kairo fin idag för lite foto och film. Jag fattar inte varför ingen köper denna FANTASTISKA häst... Folk åker till Spanien för att leta efter sin drömhäst, helt utan garantier och köptrygghet. Så finns det så fina, väluppfödda, välhanterade och välridna hästar här i Sverige, som kan kan köpa med trygghet och garantier. Kairo är definitivt en av dessa svenska-spanska hästar, som bara är helt underbar att både rida och hantera. Kom och träffa denna härliga kille NU :)

Jerez går fint och känns fin. Han ska till vet nästa vecka för en genomgång innan han kommer ut på annons, men han är en riktig klippa. En underbar trav har han och fantastisk takt. Hoppas på att hitta ett bra hem även till denna fina och genomsnälla kille.

           

Teo och de andra grabbarna njuter av sommaren och solen. Lite mindre av bromsarna som har varit för jä-liga igår och idag. Fick ta in killana innan lunch idag för de var täckta med bit-flugor. Blä. Teo, som ju inte har tillbringat någon sommar i Sverige tidigare, reagerar kraftigt på betten och hela stackars hästen är full med små knutor :( Min finaste älskling... Men tidigare i morse var de jävlarna inte vakna ännu, och då var Teo så här lycklig:

   

Ikväll har vi haft ytterligare en povridning på Vandi. Det gick fint och även om allt ite klaffade perfekt, så tror jag att det skulle kunna bli et team av honom och denna ryttaren. Vi får se hur hon känner. Fina fina Vandi.

     

 
 
Ingen bild

Anouck

5 juli 2012 00:48

Om jag inte hade min lilla pärla Randu skulle jag åka ner till Pepino och provirida Kairo. Men men, man måste vara förnuftig ibland ...

 
Ingen bild

Sofia

5 juli 2012 08:27

Hej!

Vad fin Kairoso är, påminner mkt om min Diamante när han var ung.
Håller med om att det är svårt att veta vad man egentligen får om man åker till Spanien o köper. Verkar onödigt krångligt nuförtiden när det finns så många fina hästar i Sv redan, och speciellt om man inte har bra kontakter i Spanien. Men samtidigt kan jag förstå det, för hästarna har ju blivit väldigt billiga i Spanien nu, men man kan ju då även vara ganska säker på att de hästarna oftast fått billigast möjliga foder o skötsel...

 
Ingen bild

Emma

5 juli 2012 08:57

Bromsbroms fungerar suuuuper mot bromsarna. Det är atc som säljer dem i Sverige. Prova :)

 
Anna

Anna

5 juli 2012 18:08

Hej. Kam du möjligen hålla honom 2 år till så köpet jag honom då :) Har lovat min sambo att bygga upp företaget och dottra ska bli ett par år till. Men denna underbara häst har jag trånat efter sen han kom ut på salu sidan. Verkar ju vara helt underbar....! En till hos er som ser otroligt fin ut är Räven men om jag minns rätt så va inte det en saluhäst eller?
Hur som helst så vet jag vart jag ska vända mig när det är dags och hoppas att ni har lika fina hästar som Kairo eller Räven då.

http://www.annasfriskvard.se

Sara

6 juli 2012 08:22

Jag hoppas att Kairo är såld om två år :). Räven är ingen salu-häst nej, men du är varmt välkommen att kontakta mej om det blir aktuellt att skaffa PRE!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Christina Albihn

5 juli 2012 23:06

Hej! Vad bra att bloggen nu är anpassad till mobilen. Mycket lättare att läsa nu på iphonen. Tack!

 
Ingen bild

Anouck

7 juli 2012 00:08

Vad har du för ridbyxor på bilderna ? Är det vanliga jeans eller riktiga ridbyxor ? De ser jättesköna ut ... Om man nu inte kan/får köpa Kairo kan man kanske nöja sig med tuffa byxor ...

Sara

7 juli 2012 09:22

Det är ridbyxor. Italienska Animo.

 
Ingen bild

Malin

7 juli 2012 17:04

Otroligt vad fin han är Kairo!
Vore jag inte student så....
/Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards