Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Glassen & strösslet = sant

Av Sara - 27 april 2012 20:59

Ja det har varit ytterligare några intensiva dygn här på gården... I Måndags hämtade jag ju hem "Glassen" och i tisdags vid lunchtid hade hon accepterat lilla Yolista som sin egen fullt och fast. Det var så rörande. Jag & Klara grät...

Men inte får man vara lyckling någon längre stund, för samtidigt som kärlek uppstod mellan Galssen & Yolista, så var veterinären på väg hit för att hjälpa mej med Valencia, som blivit hastigt sjuk. På måndagskvällen var hon lite hastig i sin andning och hade lite feber. Bestämde mej dock att hon kunde klara sej till tisdagen. Så kom min galma kolega från Djursjukhuset, Jacob Herslow. En mycket sympatisk och skicklig veterinär. Han arbetar numera på distriketet i Flyinge. Vi jobbade i team som vi brukade göra på nätterna på djursjukhuset och Valencia fick kanyl och dropp och mediciner iv och po... Det har varit några väldigt oroliga dagar och nätter för Valencias skull och givetvis har man varit superorolig att det skulle var tex Rota-virus och att alla fölen skulle drabbas... Men som väl var var proven negativa och det vi tror är att hon fått en bakterieinfektion via naveln. Idag är hon dock helt pigg, glad i magen och pigg i blicken. Liiiite förhöjd andningsfrekvens i morse, men i kväll kändes den normal och jag börjar slappna av lite grand iallafall...

I övrigt har det kommit hit en ny saluhäst, Franqueza. Ett 8-årigt PRE sto med trevliga rörelser och som är mycket riden. Jag och Klara har slitit som djur hela veckan och ridit 4 hästar var och skött sjuka föl och nya mammor och pysslat med utevistelse för de små och extra matning till Yolista mm, mm.

I morgon åker Mats & jag iväg på hotellövernattning och ska vila, sova länge och äta ute. Det ska bli underbart att komma hemifrån en enda natt... Duktiga Klara roddar här hemma och vi är bara ett par timmar bort om något strular. Låt oss hoppas att så inte blir fallet.

Här är en liten filmsnutt på Glassen och Yolista numera kallas Strösslet. Ett underbart par...

 
 
Ingen bild

Maria

27 april 2012 23:06

Vad fina de är tillsammans! underbart att se att det löste sig.
varma hälsningar Maria

 
Ingen bild

Ingela R

27 april 2012 23:16

Så bra att strösslet passade glassen!
Hoppas nu att Valencia håller sig frisk så ni får sova ut.

 
Ingen bild

Hanna

28 april 2012 09:00

Dramatik, dramatik och åter dramatik men det var ju för väl att det har löst sig med Strösslet och Glassen och att lilla Valencia piggade på sig igen *puh* vilken vår ni har! :/

 
Ingen bild

Christina Albihn

28 april 2012 09:03

Tårar rann ned för kinderna när jag såg filmen. Så underbart att de fann varandra. Ha en härlig helg med god mat och vila! Christina

 
Ingen bild

Camilla

28 april 2012 14:16

Det var verkligen rörande att se! Naturen är fantastisk ibland:-) sköt om er alla. Kram kram

 
Ingen bild

Charlotte m K

28 april 2012 14:40

Åh, en sån fin och passande surrogatmamma! Vilken lycka för dem båda att de fann varandra! Lycka till och ha en skön ledighet.

 
Natalie

Natalie

28 april 2012 19:30

Så härligt att det fungerar! Hoppas ni har en skön miniminisemester.

http://colina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annika Berg

28 april 2012 22:03

Här rinner tårarna också när jag ser filmen. Så sorgligt att de förlorat sin mamma resp. föl, men så underbart att de funnit varandra!

 
Ingen bild

Johanna

2 maj 2012 00:47

Vilka fina föl du fått. Riktigt tjusiga.

Kram Johanna
http://rysskkarlek.blogg.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards