Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Ordning på torpet

Av Sara - 18 mars 2012 20:51

Inte har vi vilat denna helgen, det är en sak som är säker... I lördags hade vi städ-dag här hos Pepino. Från börjat var det tänkt att vi skulle vara tio-femton personer, men när allt kom till kritan och av olika orsaker så var vi endast sju man som snodde på. Dock var vi jäkligt energiska och envetna så vi fick gjort en hel del över dagen. All bråte från bygget är nu uppeldat. Jösses vilken lättnad :) Sedan rensades hela gården och alla hagarna från hösilageplats, som tenderar att ligga lite var stans efter vintern. Det som göms i snö....

Tusen tack syrran, Klara, Thom, Anna-Karin & Alice för er insats. Det gjorde vi strålande :)

Idag har det varit en full häst-dag, trots söndag... Fodring, utsläpp och frukost. Sedan hade jag lektioner kl II & I2 med först en jättetrevlig PRE och hans ägarinna. De hade haft lite bekymmer men det blev nog lite av en aha-upplevelse idag för dem, och det var så härligt att kunna hjälpa dem en liten bit framåt. Snart ska de återkomma, men först får de hem och träna lite på egen hand på sina nya uppgifter och ridstil. Kl I2 var det Christina och hennes fina lusitano Oportuna, fast idag var det Christinas dotter My som fick rida och de gjorde ett fint arbetspass med öppnor, skrittpiruetter och lite samlingsarbete i galopp och trav.

En snabb lunch hann vi med innan vi fick långväga besök i form av hästspekulanter från Kiruna. Artista och Danza var mest spännande och båda tjejerna fick visa upp sej och Danza även provridas. Det var kundens första ridtur på en PRE och hon var imponerad av hur känslig Danza var och samtidigt lugn och lyhörd.

Så har även Faffes ägare varit på besök och inspekterat vårt arbete med honom. Jag visade en myckt glad och pigg 4-åring men som efter en liten stund gjort av med sin överenergi coh sedan kunde visa vad han lärt sej på sina första tre veckor här.

Ikväll har jag & Klara varit på djursjukhuset och lämnat Altanero som ska kastreras imorgon... Ingen köpare har gjort anspråk på honom som hingst och jag vill inte samla dem på hög, så nu får han bli en aldeles underbar och fin valack och harmonisk ridhäst istället. Han var bara en pärla och klev RAKT in i trailern trots att jag aldrig lastat honom innan. Stod som ett ljus hela vägen in och verkade stencool in boxen inne på sjukan. Usch det svider lite i hjärtat, men han kommer att må bättre och kunna njuta mera av livet som valack. Längtar till i morgon så att vi kan hämta hem honom igen...

Altanero & jag i oktober 20I0. Nyanländ till Sverige.

   

 
 
Ingen bild

Gabbi

18 mars 2012 21:56

Förstår att det skär i ditt hjärta när det även högg till en anings i mitt:-( fast det är ju för våra egoistika skäls skull vi behåller dem som hingstar, jag är övertygad om att alla hingstar skulle vara lyckligare som vallackar: Något helt annat: hur har det gått med tempo och knight?

Sara

18 mars 2012 22:03

Ja, hästen lider ju knappast av att vara valack...
Tempo & Knight håller sej på god fot med varandra så länge matte är i närheten. De kommer inte att lämnas tillsammans utan uppsikt alls.
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards