Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Sara - 3 mars 2012 22:02

Nu är jag pckad och klar att åka mot varmare breddgrader imorgon bitti. Det blir en stooor väska när man båda ska ha med sej ridutrustning och vanliga kläder och skor för en vecka... Det ska bli helt underbart och inte nog med att jag ska rida på fina hästar så visar väderprognosen strålande sol och nästan 20 grader varmt. Om någon missat det så ska jag alltså till www.hippikos.pt

Här hemma har vi haft en härlig vecka med strålande sol även i Skåne. Solen gör att vi orkar mera och att arbetet känns roligare än vanligt. Tror att alla hästarna även blir lyckliga av dessa vårtecken då jag tycker att alla har jobbat väldigt fint de senaste dagarna. Nya Faffe som kom förra helgen är en trevlig bekantskap. Han är en glad prick som jobbar på fint under ryttare. Som många andra av Alferez avkommor så har han väldigt lätt för sej med en bra bärighet och naturlig form. Han är väldigt grön men det känns väldigt positivt att jobba med honom och jag har stora förhoppningar om att vi ska komma en bra bit på de 6-8 veckor som han ska vara här.

Sensual gör även han stora framsteg och jobbar nu väldigt fint i traven där han har bra bärighet. Galoppen och skritten är svårare, men skritten har kommit en bit på vägen och galoppen brukar komma av sej själv när han blivit lika starkare. Vi skyndar långsamt men jag njuter av varje sekund på hans rygg. Han är en precis min typ av häst att rida. Mycket känslig och lyhörd och med massvis av energi.

Förra helgen hade vi besök av stoägare som ska betäcka i vår och jag fick några bilder som de tog när de var här. Tack Lollo :)

Galope, Teo & Teddy, mina älsklingskillar                                   


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards