Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Nu är det dags!

Av Sara - 8 september 2011 22:02

I morgon packar vi in oss i lastbilen och drar till Jylland. Linda, Klara, Galope & jag. Det ska bli superkul och jag känner mej väl förbered. Idag har vi packat och smort och planerat och Galope har gjort sitt genrep. I morgon blir det bad och lite arbete i lina innan vi sticker.

Klara är alltså varken någon höna, get, mormor eller något arbetsredskap. Hon är en livs levande hästskötare! Äntligen har jag fått tummarna loss och fått hit en duktig tjej som ska stanna hos mej förhoppningsvis ett år eller så. Det känns fantastiskt! Klara har tidigare arbetat på Stuteri Leal PRE i Norge, så hon har vanan inne med spanska hästar och är van att hugga i. Leal PRE har ca 50 hästar!!

Alla hästarna är igång och vi rider och är flitiga. Vi hinner även med att pyssla lite med föl och unghästar. Saker som lätt blir eftersatt när man är själv.

Här kommer lite bilder från dagens övningar!

  

 

Klara & Sueño kommer bra överens  

    

 

Leviton jobbar på fint

  

 

Liten skritt-tur efter avslutat pass

 

Och så lite miljöträning    

 
 
Ingen bild

Bea

9 september 2011 06:44

Åhhh! Teddy är så fin! Och tänk att han är pappa till min häst. :)

 
Ann

Ann

9 september 2011 07:59

Lycka till och hoppas ni får det riktigt trevligt också!
kramar Ann och en skadad allt för pigg Merlin!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

monica

9 september 2011 08:24

ooo jag ser att ni fått in stora FYRKANTIGA halmbalar -grattis
Jag får hålla tillgodo med stora runda balar och det var minsann på håret det med pga allt regn.
Lycka till i Danmark
Hälsn Monica

 
Ingen bild

Ingrid

9 september 2011 08:45

Lycka till!

 
Lena

Lena

9 september 2011 10:01

Teddy ser fin ut, mår han bra nu ? Hoppas på det i alla fall, hans lilla son i Örebro hälsar att han håller på att bli en stilig ung man. Håller tummarna för dig i Danmark med Galope. Vi hoppas på att få visa Tesoro nästa år i Strömsholm men i år får bara Esperanza vara med. Kram Lena

http://www.hultet.se

 
Ingen bild

Caroline

13 september 2011 11:01

Så vackra hästar, jag blev nog kär =) Hoppas att det går bra för er!! Mvh// Caroline

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards