Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Välkommen Klara!

Av Sara - 6 september 2011 22:33

Dagarna rusar vidare. Jag förbereder Galope för championaten och nu är det finslipning som gäller. Det kan inte kan vid detta laget är nu för sent att lära så nu är det som sagt finslipning. Han känns finfin och är i utmärkt skick så det ska bli roligt att visa upp honom.

Jobbar på med Leviton & Sueño. Även Teddy får så smått börja jobba igen, vilket han är väldigt tacksam för. Stackars fina Teddan kommer alltid på undantaget.

Härom dagen u-ljudades alla våra tjejer och (tack gode gud) är alla dräktiga och har sprattlande bebisar i magen. Alhaja & Clasica har Trazzelbebisar, Gittan en Teddy-bebis och Ellen har ett helsyskon till Tibbe i magen. Hon är längst gången och ska föla redan i februari!! Väldigt skönt att ha ett ridhus att släppa dem i om det är snö och storm när den lilla/lille är nykläckt!! Efter Ellen är Alhaja nästa på tur, sedan Clasica och sist Gittan. Kommer att vara oerhört nervös innan dessa föl är födda. Om man nu kommer så långt. Stona kan ju dö innan det blir dags eller kasta eller något annant tragiskt. Varför inte? Har tappat lite optimism, om man säger så...

Men idag var det en bra dag för idag kom KLARA! Hon ska vara här på prov en månad och om vi trivs tillsammans ska hon stanna en längre tid. Vem Klara är, det kan ni fundera över till nästa gång vi hörs.

Teddy på Strömsholm 2009

   

 
 
Nina

Nina

6 september 2011 23:35

Men oj vad nyfiken jag blir!

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

7 september 2011 01:32

Han är ju fantastiskt fin vackra Teddy! Tyvärr kan inte mitt sto få flera föl annars var han en stark kandidat som pappa till det fölet. Lycka till med allt nu!

http://www.hastohund-utbildning.se

 
Annette

Annette

7 september 2011 12:36

Kan det vara en stalldräng? Klara låter annars som en höna...Kanske en get? *nyfiken*

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
cina

cina

7 september 2011 16:32

Så underbart att alla är dräktiga:) ÅÅå fina Teddan, kul att han får komma igång igen. Jag håller alla tummar för dig i helgen, kör så de ryker;)) Kram kram

http://stuteriornaholmpre

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards