Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

En vecka utan T

Av Sara - 3 september 2011 21:02

Nu har det gått en vecka. Precis. Det har varit för jävligt. Jag har försökt att fungera. Sköta mina sysslor och mina djur. Emellanåt har jag kännt glädje. När Galope är en pärla att rida ut på och vi har travat och galopperat på fälten till exempel. Jag har gått långa promenader med hundarna. Kramat och pussat mycket på Tiburon, som har många likheter med Trazzel i sitt temperament. Jag försöker portionera över lite kärlek på honom. Han känns ganska enkel att älska.

Jag vill att ni alla ska veta att alla kommentarer, mail, blomsterbud och sms är OERHÖRT SKÖNT! Det känns ändå för jävligt, men det känns inte så ensamt. Jag är verkligen tacksam för alla stöttande ord. Tack snälla söta alla ni......

Trazzel & jag vid DAMOCHA förra året.

     

Jag försöker planera vidare. Jag är en mästare på att planera. En av mina främsta talanger faktiskt. Så det gör jag. Mycket. Min man blir lite tokig på mej, men han vet ju hur jag är. Han säger bara: ja, gumman och nej gumman och visst gumman. Så fortsätter jag att spinna vidare. Nu försöker jag se fram emot championatet i Danmark nästa helg och därefter Strömsholm. Galope får åka på båda. Först tänkte jag inte åka alls till Strömsholm eftersom Trazzel skulle ha åkt. Men så kände jag ändå, fanken, championaten är årets höjdpunkter. Jag skulle gräma mej om jag missade det. Det finns ju trots allt många människor där som jag gärna vill träffa och många hästar att se. Så jag åker ändå.

Hoppas vi ses där!!

Galope & jag på Strömsholm förra året

         

 
 
Jossan

Jossan

3 september 2011 21:42

Det finns inte ord nog att uttrycka hur jag känner med dig.. Massor med styrkekramar från oss här i Västerås!

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Sara

3 september 2011 21:54

Tack vännen...

 
Ingen bild

Laila

4 september 2011 00:18

Vilken mardröm att förlora en älskad vän och häst på ett sådant sätt. Har läst din blogg i något år och mina tårar rann när jag läste. Det enda jag tänker är att han åtminstone slapp lida och att det gick snabbt. Vilken tur att din vackra Trazzel hann få flera avkommor åtminstone och jag ser fram emot att följa dem!

 
Erica

Erica

4 september 2011 01:28

Tänker på er! Bamsekramar

http://www.ladivas.me

 
Ingen bild

Erika Ohlsson

4 september 2011 18:16

Kul att läsa din blogg igen. Galope har oerhört vackra och lugna ögon, han kommer säkert att klara av de båda championaten med fina resultat:-).

Sara

4 september 2011 18:25

Tack Erika! Vi ska göra vårt bästa...
Mvh Sara

 
Ingen bild

marie werup

4 september 2011 19:51

Roligt att läsa dig igen, Sara. Lycka till med Galope på championatet!
Kram
Marie Werup

 
Christina Nord

Christina Nord

4 september 2011 20:07

Underbart att läsa din blogg igen Sara!
Fast jag inte känner dig så tänker jag på dig och på vad du fått gå igenom.
Ska bli spännande att följa Galope och Tiburon genom livet! Håller tummarna för er i Danmark o Strömsholm!

http://www.stuterirubin.blogg.se

 
Lena

Lena

4 september 2011 20:29

Skönt att se att du är "tillbaka på banan"så att säga. Att du trots att det är tungt nu börjar se frammåt igen. har tänkt mycket på dig denna vecka

http://www.gyllenfjellskennel.se

 
Lena

Lena

4 september 2011 20:55

Håller tummarna för Galope, riktigt tuff kille är det. Förstår att det är oerhört tungt för dig nu men är så glad att du ändå deltar, tror det är det bästa du kan göra just nu.

http://www.hultet.se

 
Annette

Annette

5 september 2011 19:16

Din vackra vän tillbringar nu tiden på andra sidan med din sagolika Zagal... Kram

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Ingen bild

Ana

5 september 2011 23:37

Vi känner inte varandra men genom en vän har jag följt din blogg en tid nu.Du är verkligen en fantastisk människa, det glöder om dig och dina underbara hästar :-) Jag förlorade min hingst Raz Am Shejk för snart tio år sen och ibland kommer kännslorna över mig då man sjunker, eller snarare fritt fall när jag läser hur våra högt älskade hästar tas ifrån oss allt för tidigt och lämnar ett fullt öppet sår som man aldrig tror ska läka ihop. Det blir lättare med åren men vad de FATTAS oss.Jag träffade på en gammal man som förstod min sorg och han sa det jag vill säga dig Sara - fördjupa dig inte i sorg utan låt sorgen fördjupa dig.
Se framåt, planera på, gråt floder när kännslorna blir överväldigande,,,,, det känns skönt efteråt... Man kommer aldrig begripa varför just.....men som du sa om andras tragiska olyckor, man känner sig inte ensam.
Många styrkekramar

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

6 september 2011 07:29

Kära Sara! Tänker på dig och det hemska som hände. Men livet måste gå vidare, och jag är övertygad om att Du kommer igenom detta också. Hur hemskt det än är. Men Du har många fina hästar, och kommer så småningom att finna en pärla igen. Jag håller alla tummarna för er i Danmark och Stockholm. Du kommer säkert hem med fler fina priser till dig och vackra ståtliga Galoppe :-). Lycka till och många kramar C

 
Ingen bild

Malin

6 september 2011 18:46

Usch vad chockad jag blev nu, något sådant får bara inte hända. Vilken sorg. Har följt dig på bloggen länge och har alltid haft en favorit bland dina hästar... Tänker på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards