Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

-----------------

Av Sara - 28 augusti 2011 10:45

KÄRLEK

 

Det finns inga ord. Jag vill bara dö. Det är ofattbart. Helt obegipligt och jag kan inte ta bort bilden på nästhinnan av min vackra häst liggande död i leran och regnet. Jag vill spola tillbaka tiden. Jag vill dö. Jag vill inte vill inte vill inte. Vägrar. Det går inte. Det kan inte vara sant. Älskade häst. Bara en häst, men så högt älskad. Det tar så lång tid att bygga upp en sådan relation. Jag har så många fina hästar omkring mej men idag är alla fula dumma och korkade. Jag vill inte se dem. Jag vill bara ha min blyertsgråa vackra fina Trazzel. Var är du????????????? HUr ska jag gå vidare nu? Vad ska jag göra. Jag tror jag dör av sorg. Kan man det? Nej tydligen inte för mitt hjärta slår och min kropp vill andas. Men jag vill inte. Det går inte. Tiden läker alla sår, jag vet det. Men smärtan finns kvar. Jag kommer alltid fråga mej varför. Hur kunde det hända.

Jag ska berätta så att ni vet. Så behöver jag inte förklara allt igen nästa gång vi träffas. Jag vill bara ha en klapp på axeln. Prata om alla hans fina föl och spänt vänta på de som ska komma. Jag orkar inte sörja. Jag vill spola tillbaka tiden men det går inte. Så jag ska försöka spola den framåt i stället. Enda sättet. Annars går jag under.

I torsdags........


Alla hästarna var ute. Det hade varit ett hemskt åskväder på morgonen men sedan klarnade det upp och solen kom fram. Trazzel fick gå i en hage som han inte brukar vara i för att ett annat staket var rivet och stona flyttade en bit. Så jag ville han skulle få äta lite gräs och ha större utrymme att röra sej på- Självklart fick han den möjligheten. Inte någon av dem andra. Trazzel var viktigast. Efter lunch började det duggregna lite och jag skyndade ut för att ta in ett av stona med föl. Fölis har ett sår på benet och har därför bandage på. Bandeget får inte bli blött och jag hade nyss bytt det. Skyndade ut och tänkte ta in dem två och sedan alla pojkarna då det började mullra hotfullt. Vill inte ha mina älsklingar ute i ösregn och åska. Är pjoskig, sägs det. Han PRECIS in med sto och föl i stallet när himmlen fullkommligt öppnade sej och det SMALL till. Jag & praktisAnna hoppas HÖGT och jag som ej är rädd för åska alls blev faktiskt lite skraj. HERREGUD! Slog det ner i ridhuset? Vi slände in sto & föl i boxen och jag bad Anna kika ut så att stona levde. De lever, sa Anna. Vi gick till andra änden av stallet för att titta efter Mats som var ute och klippte gräset. Skrattade högt när vi såg honom komma körande i full fart genom en ridå av regn. Vi pustade alla uta i seminavdelningen och förberedde oss på att springa ut och samla in pojkarna. Lika plötsligt som det började regna så avtog det. Det kom två smällar och lite muller sedan var det över. Varade max 5 minuter totalt. Anna hämtade Galope och jag Teddy. Kikade efter Trazzel från Teddys hage men kunde inte se honom. Märkligt, hann jag tänka. Tog in Teddan och gick hastigt ut igen för att hämta Trazzlaren. Otäck känsla i magen för jag kunde inte se honom. Han måste stå i ett hörn. Blev han rädd och hoppade ut? Trådarna ser hela ut. Man hinner tänka mycket på några sekunder. Halvsprang vidare och så såg jag honom. Han låg med halsen över staketet. På sidan. Helt livlös. Jag visste direkt. Jag gick bara lugnt fram och kände efter puls. Konstaterade att ögat var utan refelx. Ingen puls fanns. Bleka slemhinnor. Död. 

Allt som sedan hände igår eftermiddag är ett töcken. Ringa efter någon som kan hämta honom. Vincha in min döda vän i ett släp. Prata med försäkringsbolag. Bryta ihop och skrika som besatt. Samla sej och vara praktiskt. Bryta ihop igen.

Nu orkar jag inte mer. Vi får höras.

RAZONADO MAC - MIN TRAZZLARE- DU FATTAS MEJ......................


     

      

 
 
Jenny

Jenny

28 augusti 2011 11:17

Jag beklagar verkligen. Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste kännas.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa Lundholm

28 augusti 2011 11:29

Åh Sara, Sara.... Tårarna rinner när jag läser detta och jag finner inga ord. Men det spelar ju ingen roll för inget jag säger kan hjälpa nu ändå. Nästa gång vi ses får du den där klappen på axeln och så försöker vi komma ihåg att kärleken till våra djur och glädjen de ger på något sätt väger tyngre än sorgen och smärtan när något händer dem, när något går så fruktansvärt fel... Det är vansinnigt svårt att minnas det sådana här stunder, men vi vet, vi vet.
Ta hand om varandra. Kram, Åsa.

 
Jenny

Jenny

28 augusti 2011 11:32

Beklagar vet att inga ord kan få det ogjort, men jag lider verkligen med dig/er. Och kan inte annat än låta tårarna falla när jag läser detta och tänker på det. Har följt din blogg och man har förstått att du och Trazzel hade något speciellt.. Orättvist och tragiskt är det. RIP

http://www.honmedegenasikt.blogg.se

 
Ingen bild

Lone

28 augusti 2011 11:36

Käre Sara,
Gräder når jeg läser dette, kan ikke tro, at det er sandt, forstå din sorg, tänker på dig. Kram

 
Natalie

Natalie

28 augusti 2011 11:36

Åh Sara vad jag gråter för er skull! Det är fruktansvärt och orättvist det som hänt och jag förstår att du är helt förstörd. Ingen borde tvingas finna sin vän på det viset. Trassel var en fantastiskt fin häst och jag lider med er. Hoppas samtidigt att ni kan bryta ihop och komma tillbaka. Massor av kramar

http://www.colina.se

 
Daniella

Daniella

28 augusti 2011 11:39

Fy får rysningr av att läsa och tårar i ögonen:( förstår hur det känns man vill inte att det ska vara sant. Förlorade själv en jäst i våras han dog mitt under ett ridpass! :( tänker på dig och skickar här en stor styrke kram till dig!

http://teoneandonlydannedj.bloggplatsen.se

 
Sara K

Sara K

28 augusti 2011 11:44

Beklagar verkligen det som hänt, blir alldeles tårögd av att läsa detta.
En massa kramar!

http://www.yeguadask.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa

28 augusti 2011 11:49

Finns inga ord...
Gråter när jag läser vad du skriver.

 
Ingen bild

Michala

28 augusti 2011 11:51

Kære Sara
Ville ønske jeg kunne stoppe tiden for dig før din verden ændrede sig på så ubarmhjertig vis.
Ingen ord kan rumme den smerte du gennemgår nu.
Pas på jer selv!

 
Ingen bild

Marlene Nilsson

28 augusti 2011 12:11

Usch så fruktansvärt Sara! Kan inte sluta gråta när jag läser detta och lider verkligen med dig. Som Åsa skriver så får man försöka se på den lyckliga tiden ni haft tillsammans. Men oerhört orättvist att den inte blev längre. Kämpa på Sara! Många kramar Marlene

 
Ingen bild

Emma

28 augusti 2011 12:12

All styrka till er nu! Fruktansvärt tragiskt och ett under att du ens orkar uppdatera här. Det är starkt. Det finns inga ord för sådana här saker. Kramar!

 
Ingen bild

saga

28 augusti 2011 12:16

Sara, jag är så ledsen för din skull. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste kännas. Finns inte ord. Tänker på dig.
Kram Saga

 
Ingen bild

Helena

28 augusti 2011 12:22

Lider med er. Den vackraste av de vackraste har lämnat oss. Ni var ett så fantastiskt ekipage. Vilken underbar vacker häst. Det är hemskt att Trazzel lämnat denna värld. Han var enastående och kärleken mellan er gick inte att ta miste om. Ta hand om er. Kramar från mig

 
staldrohan

staldrohan

28 augusti 2011 12:23

Mit hjerte græder med jer.. hvor er det bare sørgeligt.. En så eminent hingst skal man lede længe efter.. Der findes ikke ord..

http://www.staldrohan.com

 
Ingen bild

Sofia

28 augusti 2011 12:36

Jag gråter med dig...en sådan relation ser man sällan.
Trazzel går och betar på andra sidan regnbågsbron och en dag ses ni igen.
Tänker på dig!

 
Ingen bild

Ulrika

28 augusti 2011 12:54

Beklagar, han var verkligen en fantastiskt vacker häst!

 
Malin

Malin

28 augusti 2011 12:55

Det är förfärligt, ofattbart och grymt. Jag sitter också o gråter precis som många andra. Fina, fantastiska Trazzel. Precis som du skriver så finns det bara en väg, och den går framåt. Det går inte att spola tillbaka tiden. Jag längtar efter att få se hans nya fantastiska föl nästa år, det blir ingen ny Trazzel, men det blir säkerligen något alldeles extra. Stor kram till dig och kämpa på, någon dag kommer glädjen tillbaka även om det känns långt borta /Malin

http://vetmalin.dinstudio.se

 
Ingen bild

Ulla

28 augusti 2011 12:57

Det är så fruktansvärt! Sånt händer ju inte! Har inte kunnat släppt tankarna på det som hänt sen jag fick reda på det via fb igår. Finaste, finaste Trazzel... ni hade ett speciellt förhållande vad jag förstått. Jag känner dig ju inte men har följt din blogg i några år och läst med nöje om denna fantastiska häst! Hoppas du så småningom kommer över detta och kan fortsätta ditt fina arbete med de andra underbara hästarna! R.I.P finaste Trazzel... Tänker på er...

 
Malin

Malin

28 augusti 2011 13:01

Följer din blogg och tiden för mig tilllbaka då jag hittade mitt 2 veckor gamla föl i hagen. Så fin så vacker. Men helt livlös. 12 timmar innan sprang hon som inget hänt. Och 12 timmar senare kall och orörlig. Vet precis hur du känner det och man glömmer aldrig!!!

Stor tröstkram!!!

http://suomenhevonen.blogg.se

 
Nina

Nina

28 augusti 2011 13:06

Sara. Jag vet att vad jag än säger så finns det inte någonting som kan hjälpa dig i hur du känner dig just nu. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi förstå hur det känns för dig och Mats just nu. Mina tårar rinner nedför kinderna och jag förstår att du inte orkar med de andra hästarna just nu. Säg till om du behöver någon hjälp. Jag är långt bort men jag är bra på att ta hand om hästar. Jag tar ledigt från jobbet och kör ner till er.

Jag vill även att du ska tänka på att att Trazzels sista dag var en riktigt bra dag. Han fick beta och äta färskt gräs tack vare dig. Det var säkert mycket värt för honom.

Hör av dig om det finns någonting jag kan göra för er.

Strykekramar från Västerås.

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annelie o Julia

28 augusti 2011 13:10

Finner inga ord... beklagar verkligen det hemska som hänt. Tänker på er.
Många kramar.

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

28 augusti 2011 13:40

Jag beklagar verkligen din stora förlust.:´(
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 augusti 2011 13:46

Nu gråter jag igen :( så fruktansvärd orättvist.. De är klart man ska se framåt, men förstår att de gör ont hela tiden :( Tack o lov så kommer de underbart fina fölisar till nästa år efter kung Trazzel :) Många kramar till dig och Mats

http://stuteriornaholmpre.se

 
Ingen bild

Helen

28 augusti 2011 14:02

Finner inga ord, lider verkligen med dig. Orättvist och tragiskt.

 
Kristina Vildal

Kristina Vildal

28 augusti 2011 14:05

Hvor er jeg bare helt forfærdelig ked af det på jeres vegne, Mats & Sara. Det er så uforståeligt og så uretfærdigt at dette sker. Fine Trazzel der havde så lovende en fremtid - verden er uretfærdig når sådan noget sker. Varme tanker og hilsner herfra.. Kram Kristina

http://www.vildal.dk

 
Ingen bild

Matilda

28 augusti 2011 14:11

Tårarna strömmar ner för mina kinder... kan inte ens förstå hur du måste känna dig. Det går inte med ord att förklara hur ledsen jag är för din skull. En livskamrat borta... Du får mer än en hand på axlen en stor omfamning från mig.

KRAM på er!

 
Malin

Malin

28 augusti 2011 14:24

Alla mina tankar går till er i denna fruktansvärda händelse!
Genom sorgens mörker lyser minnenas ljus!
Vila i frid Trazzel!
Kram Malin

http://chocolicious.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena Bergh André

28 augusti 2011 14:33

Jag är så ledsen... H

 
Ingen bild

Annie & Bandido

28 augusti 2011 14:35

Åh kära nån, man blir helt ordlös när man hörde om olycka o att läsa dina ord..
Jag förstår att du känner dej livlös o utan gnista, men en dag finns den där igen o du ler o skrattar igen. Jag vet hur det känns när livet tar slut, helt plötsligt så finns en ny anledning att se fram emot en morgon dag, det tar tid o det måste få göra ont. en dag kommer du känna att du haft tur som haft Trazzel, om än bara för ett tag, så fick du ändå ha honom.
Jag beklagar din förlust och önskar dej styrka att orka glädjas igen, den kommer.
varma hälsningar Annie

 
Carita

Carita

28 augusti 2011 14:36

Vi känner inte varandra och jag har aldrig sett Trazzel mer än här på din blogg och ändå sitter jag här och gråter. Det är ofattbart att din vackra hingst gått dig förlorad men som man säger, ni möts på regnbågsbron en vacker dag i framtiden.

http://wilmagumman.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

28 augusti 2011 14:49

Jag har följt din blogg och imponerats av din glädje och ditt hårda arbete med dina fantastiska hästar, jag blev förkrossad av det du skrivit, tårarna rinner...
Annika T, Muskö

 
Christina Nord

Christina Nord

28 augusti 2011 14:50

Beklagar verkligen er förlust. Jag följer troget din blogg och har sett Trazzel utvecklas till en fantastisk hingst och sett din kärlek till honom och hans till dig. Hoppas att du finner styrkan o glädjen igen.

http://www.stuterirubin.nu

 
Charlotte

Charlotte

28 augusti 2011 15:22

Nogle gange spekulerer jeg over, om der overhovedet findes noget, der hedder retfærdighed. Jeres tab er dybt uretfærdigt og dybt tragisk. Mange varme tanker og kram fra mig!

http://www.colinadelsol.dk

 
Ingen bild

Ingrid

28 augusti 2011 16:14

Sara, så förfärligt! Jag kan inte hålla tillbaka tårarna när jag läser - det är ju varje hästhägares mardröm att behöva uppleva en sådan sak. Det värker i hjärtat när jag tänker på dig och din fina Trazzel.

 
Ingen bild

Bettan

28 augusti 2011 16:14

Tänker på dig....
Styrke kramar till dig.

 
Renee

Renee

28 augusti 2011 16:43

Men herregud Sara sånt händer bara inte!!
Så hemskt att det inte går att smälta helt första gången man läser om det.
Tänker på er allihop, men framförallt dig!

:(

http://www.remont.se

 
Ingen bild

Charlotte (B)

28 augusti 2011 16:45

Så fruktansvärt sorgligt med din älskade Trazzel! Vi tänker på dig.
Kramar Charlotte och Göran

 
Ingen bild

Erika Ohlsson

28 augusti 2011 16:50

Ja har inte sett er tillsammans i verkligheten men förståt genom dina ord att ni två hade något visst. Att han var den där speciella hästen som bara kommer ett par gången i ens liv. Gråt, skrik och var ledsen, det behövs när en tragedi inträffar. Skickar styrke kramar till er.

 
Ida

Ida

28 augusti 2011 17:20

Jag tror aldrig jag känt mig så påverkad av någon annans hästs öde som detta. Jag är förtvivlad och drömde i natt om dig och Trazzel. Jag vet hur speciell han var för dig, och för mig och många andra. Den perfekta hästen, han hade verkligen allt. Utstrålning, utseende, rörelser och personlighet. Jag är så glad över de två föl jag fått efter honom och för de två jag väntar. Han kommer leva vidare i många fantastiska individer. Hur mörkt det än känns nu så ska du veta att vi är många som tänker på dig och mycket berörda över Trazzels öde. Vi finns här! Kram!

http://www.stallhavang.se

 
Ingen bild

Linda

28 augusti 2011 17:44

Jag vet hur det känns. Lider med dig. Så fruktansvärt orättvist livet är. Kramar!

 
Viktoria

Viktoria

28 augusti 2011 18:15

Vad härligt med allt stöd du får här från alla snälla människor Sara. Jag skickar en dos Rescue Remedy härifrån i morgon. Varm kram.

http://vikingapre.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

28 augusti 2011 18:27

Åhhh Sara! Sånt kan bara inte hända! Så fruktansvärt onödigt på din vackra häst. Tyvärr vet jag hur det är att förlora sin vän och att det tar lång tid att komma igenom det... Tänker på er! Kram!

http://www.naturligdressyr.se

 
Charlotte Strand

Charlotte Strand

28 augusti 2011 18:32

Jag beklagar verkligen. Så fruktansvärt och orättvist, finns inga ord. Jag träffade Razonado som tvååring/ung treåring när jag och Ida Krekula besökte er som hastigast. Minns hans vänliga sätt och utstrålning. Tänker på er! Kram

http://www.charlottestrand.com

 
Tess

Tess

28 augusti 2011 18:45

Beklagar verkligen din sorg Sara. Trazzel var fantastiskt fin och som jag sagt tidigare, hans avkommor har imponerat och de gör att han lever kvar. Ta hand om dig i denna svåra tid.
Stora styrkekramar

http://www.srpre.com

 
Annica

Annica

28 augusti 2011 18:49

Tårarna rinner.... tänker på er ända sedan jag fick reda på det igår. Så småningom finner du styrka att gå vidare, men du måste sörja, det förstår vi alla. Kram

http://www.kennelhotpots.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

28 augusti 2011 18:54

Beklagar sorgen! Det finns inga ord!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Lindha

Lindha

28 augusti 2011 19:14

Finner inga ord!!!
Mina tankar återkommer ständigt under dagen till dig!
<3
Styrkekramar Lindha

http://www.reddan-lindha.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotta

28 augusti 2011 19:24

Vad säger man... Inga ord räcker till men jag tänker på er! Kram

 
Evie

Evie

28 augusti 2011 19:46

Helt ofattbart... beklagar sorgen :( även här rann tårarna nr jag läste om hur du förlorat din vän. Ibland känns det inte som att det finns någon rättvisa i världen....

http://evieastrom.wordpress.com

 
Ingen bild

Charlotte

28 augusti 2011 20:02

Instämmer med alla föregående. Den tid Trazzel hade sig "tilldelad" den hade han hos Dig! Du har många fina hästar men visst är det väl konstigt att det "alltid" ska ta "de allra bästa" från Dig. Jag är övertygad om att Du får flera jättefina avkommor efter honom nästa år!!!
Kram. Charlotte & Kuban

 
Ingen bild

sophia

28 augusti 2011 20:10

Beklagar verkligen sorgen efter fina Trazzel. Finns inga ord som hjälper just nu, men hoppas du kan finna glädjen igen i hans ättlingar sen. R.I.P Trazzel

 
Ingen bild

Jossan

28 augusti 2011 20:24

Jag tycker så otroligt synd om er....det är så orättvist..Jag tänker på er. Kramar! /Jossan

 
Ingen bild

Lotta

28 augusti 2011 20:28

Så ofattbart hemskt. Det finns inga ord för det som hänt. Tänker på er.
Lotta

 
Lena

Lena

28 augusti 2011 20:31

Gråter så tårarna bara rinner när jag läser din blogg. Sånt här kan bara inte hända och inte din fina häst. Jag försöker förstå hur du måste känt dig då och vilken sorg du upplever, det går bara inte det gör bara för ont. Vi tänker på dig alla här i Örebro. Jag är rädd för åska och nu blev det nog ännu värre. Stor kram på dig om det nu kan trösta något.

http://www.hultet.se

 
Ingen bild

SandraCL

28 augusti 2011 20:41

Usch, så hemskt. Kan inte föreställa mig hur det känns. Tänker på dig!!

 
Ingen bild

Marie, Stall Lilla Rocknen

28 augusti 2011 21:21

Jag har tänkt på er hela dagen och tårarna bara rinner... Jag är verkligen påverkad av ert öde. Jag såg Trazzel två gånger i våras, och han var underbar! Försök bara orka gå vidare, det kommer solsken igen även om det är nattsvart nu. Ta hand om dig och dina fina hästar!
Kram

 
Ingen bild

Minna T.

28 augusti 2011 21:30

Vilken superotur! Kämpa på. Trazzel var verkligen en av de finaste hästar jag sett.

 
Ingen bild

Gull-Marie

28 augusti 2011 21:34

Sara och Mats jag vet inte ord vad jag skall säga det är så fruktansvärt tragiskt . Tänker på er.
kram Gull-Marie

 
Marjo

Marjo

28 augusti 2011 22:24

Så himla ledsen för din skull!!! Styrka och ork skickas till er!!!!" från en flitig bloggläsare"

http://marjo

 
Ingen bild

En annan Sara.

29 augusti 2011 00:22

Beklagar verkligen sorgen. Kram

 
Ingen bild

Anna

29 augusti 2011 02:08

Vilken förlust, för er och för hela P.R.E-Sverige Helt ofattbart! Men DU, Sara har en förmåga att locka fram nåt extra hos dina fina hingstar, en glöd och ett majestätiskt uttryck som jag sällan skådat på annat håll. Det är din kärlek till hästarna och ditt engagemang som gör skillnad.
Glöm aldrig det, även om det gör så mycket ondare den dagen de försvinner.
Tänker på er!
Kram, Anna

 
Ingen bild

Camilla Lindahl

29 augusti 2011 07:22

Kära, kära Sara o Mats! Läste precis din blogg - och hjärtat stannade i kroppen på mig! Jag störtgråter och det känns så fruktansvärt orättvist!!! Älskade fina Trazzel! Din underbara vän och fantastiska häst. Är det klokt egentligen! Mina tankar är med er. Finns inte ord för det som häst.....Kramar i massor, jag ringer i veckan. / C

 
Ingen bild

monica

29 augusti 2011 08:02

Nämen herregud, du som är så noga med dina hästar och så ska det drabba dej. Jag beklagar av hela mitt hjärta.
Hälsn Monica

 
Ingen bild

Déa

29 augusti 2011 08:49

Jag miste min frieserhingst, efter att ha spenderat 5 år tillsammans, på precis samma sätt. Han och hans kompis gick i en hage, som de vanligtvis inte gick i. Åskan kom från ingenstans, en hög smäll utifrån som fick mig att släppa läderputsningen jag hade i sadelkammaren, slog in en väninna i väggen för att komma förbi och ut till hagen. Där låg min vackra, vackra häst, i leran, alldeles stilla. Det var som på film. Det kändes inte verkligt. Hans kompis stod över honom och buffade som att försöka få upp honom, och jag har nog aldrig sprungit så fort, kastade mig bredvid honom i leran och försökte hitta livstecken. Ingen blev bättre av att väninnan, som tog tid på sig ut genom stallet stod vid grinden och säger "men din latmask till häst, upp med dig nu, ligga där i regnet kan väl inte vara kul". Jag var mållös, och det kändes som att mitt liv stannade av i flera veckor.
Jag har inte skaffat någon ny häst efter det här, och jag är osäker på om jag någonsin kommer våga....
Kärleken till hästarna är en sorts förbannelse, och jag antar att jag aldrig kommer känna mig hel förrän jag hittar en ny vän. Men jag vågar helt enkelt inte. Hur försiktig och hur mycket man än försöker förhindra skadorna, så kan man aldrig förhindra något sådanthär.

Jag lider så fruktansvärt med dig, och jag förstår precis hur allt känns nu. Det folk säger för att trösta går inte in, man tror inte att de fattar. Och det vi försöker ta oss för blir bara halvdant..

Låt det ta tid!

Många kramar
Déa

 
Ingen bild

Lina

29 augusti 2011 09:06

Nej men herregud så fruktansvärt :( , beklagar verkligen sorgen och förlusten av en fantastiskt vacker hingst.

 
Ingen bild

Gabbi

29 augusti 2011 09:10

Jag kan bara upprepa hur ledsen för er skull jag är, jag vet ju tyvärr precis hur fruktansvärt det känns.
Sänder dig en dikt som jag burit med mig av W.H Auden.

Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He is Dead.
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last forever: I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one,
Pack up the moon and dismantle the sun,
Pour away the ocean and sweep up the wood;
For nothing now can ever come to any good.

Kram Gabbi

 
Ingen bild

Claudia Boräng

29 augusti 2011 09:25

Många kramar. Tänker på dig!

 
Katarina Bowallius

Katarina Bowallius

29 augusti 2011 09:35

Hej Sara!
Hörde om det ofattbart hemska som hänt dig och din magiska häst. Beklagar verkligen. Håller tummarna för att det blir några fina avkommor och hoppas att du så småningom kan glädja dej åt dem.
Hälsningar Katarina Bowallius

http://www.nyboda.dinstudio.se

 
Gabriela Marsh

Gabriela Marsh

29 augusti 2011 09:43

Det gör ont i mig Sara att läsa vad som hänt er! Jag tänker på er och känner verkligen med er! Stor kram till er!

http://www.anglarnas.se

 
Ingen bild

Annci Linderholm

29 augusti 2011 10:08

Måste ha varit fruktansvärt att hitta sin älskade häst på det sättet.
Tänker på dig!

 
Ingen bild

Harriet

29 augusti 2011 11:08

Hej vännen.
Beklagar,vet inte vad man skall säga.
Tycker att det är orättvist att han inte fick
vara kvar.Varför
Tänker på er.
Kramar Harriet

 
Ingen bild

Anouck Riesterer

29 augusti 2011 11:25

Hemskt ! Finaste Trazzel. Tänker på Dig. Kram. Anouck

 
Emma

Emma

29 augusti 2011 12:06

Läste din blogg igår men kunde inte skriva nått då tårarna bara rann så jag inte kunde se... Det är just sånt här man hoppas på att aldrig få uppleva som hästägare. Jag hoppas att du så småningom kan komma tillbaka till vardagen och att du glädjs åt dina fina hästar som du har kvar! Fruktansvärt orättvist... om jag som bara har sett er på bild mår så här dåligt så vill jag inte ens föreställa mig hur ni har det :'(
Många styrkekramar till er

http://emmaknutsson.bloggplatsen.se

 
Ann-Britt

Ann-Britt

29 augusti 2011 12:45

Vi beklagar! Ibland är livet så fruktansvärt orättvist.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En annan Sara

29 augusti 2011 13:21

Känner dig inte, men följer din blogg då och då. Beklagar verkligen din förlust. Förstår inte hur en och samma ägare kan drabbas av så stora förluster. (Med tanke att du förlorade ditt avelsto för inte så länge sen). Håller tummarna för att du ska orka fortsätta och satsa på fina hästar, bra sund hästhantering och träning!

 
Ingen bild

jojo

29 augusti 2011 14:54

Stor kram
They say memories are golden
well maybe that is true
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.

Our family chain is broken,
and nothing seems the same.
But as God calls us one by one,
the chain will link again.

 
Ingen bild

Jennie

29 augusti 2011 15:17

Så ofattbart sorgligt med Trazzel... jag kom att tänka på en så vacker uppläsning av Mark Levengood från hans egen bok Sucka mitt hjärta men brist dock ej, som handlade om sorg :-"Mot sorg hjälper inget annat än sorg..." Kram, tänker på hur älskad Trazzel måste ha varit av dig <3

 
marie lee

marie lee

29 augusti 2011 18:13

jag har följt din blogg och beundrar dina fina hästar. Det som har hänt är så ofattbart tragiskt så det finns inga ord.
Hoppas du har styrkan att ta dig igenom sorgen.

http://familjenlee.blogspot.com

 
Carina

Carina

29 augusti 2011 20:37

Beklagar er sorg och förlust av vackra Trazzel.

http://www.legendariopre.blogspot.com

 
Linda

Linda

29 augusti 2011 21:03

Åh Sara, det är så ofattbart sorgligt och obegripligt. Jag lider med dej, gråter med dej o det bara skär i hjärtat att läsa det du skriver. Styrkekramar till dej, ibland är livet fullkomligt obegripligt o hemskt :´(

http://tralopp.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie C

29 augusti 2011 21:51

Gud jag lider med dig, blir jätte ledsen för din skull när jag hörde och läste din blogg.
kram

 
Ingen bild

Acke

29 augusti 2011 22:01

Finns inga ord, men beklagar verkligen och hoppas du kan finna styrka och glädje i avkommor och andra hästar så småningom.

 
Ingen bild

Josefine

29 augusti 2011 22:59

Sara. Tårarna i ögonen gör synen grumlig. Jag var tvungen att läsa texten flera gånger för att verkligen ta in vad som hade hänt. Ändå kommer jag aldrig att förstå vad du går igenom, förrän den dag då jag gud förbjude står där själv. Det är så otroligt orättvist hur en så fantastisk häst och den relation ni hade bara kan ryckas ifrån en på några få sekunder. Och så blev allt ett minne blott...

Gråt, skrik, sörj. Ta den tid du behöver. Du verkar ha ett fantastiskt stöd i din omgivning. Jag tror inte att något av det vi säger kan göra det bättre, men det kan kännas lite lättare när man har många axlar att luta sig mot. Vi tänker på dig.

 
Ingen bild

Hanna

30 augusti 2011 07:46

Sara,
Jag tänder ljus för din älskade Trazzel, jag gråter med dig. Du finns i mina tankar idag när jag går ut till mina skyddslingar.
/stora kramar och många tårar

 
Ingen bild

Siw

30 augusti 2011 10:13

Kära du.
Läser med tårarna rinnande nedför mina kinder. Har tänkt på dig och dina hästar så många gånger sedan jag var på cliniken i augusti. All värme och generositet som mötte oss. Din stolthet över dina föl, ston och Trazzel. Tänker på dig i din sorg.

 
Ingen bild

Jessica

30 augusti 2011 10:13

Sorgen blir inte mindre för er som drabbats, omtanken och medkänslan kan bara lindra lite. Som jag sagt tidigare...ni har min. Varmaste kramar.

 
Ingen bild

Emma Laurén

30 augusti 2011 11:20

Kära Sara.
Vilken ofattbar händelse, så orättvis. Det finns inte ord, mer än att jag tänker på dig. Jag vet att de inte hjälper nu, men det kommer kännas lättare med tiden och när den värsta sorgen och smärtan har lagt sig så kommer du kunna glädjas i det som han gav dig under sitt korta liv. Stor varm kram

 
Ingen bild

Anna-Stina

30 augusti 2011 16:50

Åh så otroligt sorgligt att läsa! Tårarna rinner o jag tänker på dig... många kramar från mig.

 
Ingen bild

Elisabeth Nilsson

30 augusti 2011 17:16

Snälla Sara, hur kan sånt hända som inte får hända. Tänker på er var dag. Du ha hjälpt mig så mycket med dina tips och råd.
Kram

 
Maria Johansson

Maria Johansson

30 augusti 2011 17:17

Sååå fruktansvärt och så ofattbart... Tänker på dig!

http://www.bellechess.se

 
Ingen bild

Paula

30 augusti 2011 18:09

Helt ofattbart! Tårarna bara rinner! Tänker på dig!

 
Ingen bild

Eva N

30 augusti 2011 18:21

Tusen varma kramar.

 
Ingen bild

Paula

30 augusti 2011 18:59

Tårarna bara rinner, helt ofattbart det som hänt! Du finns i mina tankar!

 
Daniela

Daniela

30 augusti 2011 20:10

Men fy, vad hemskt. Jag lider verkligen med dig, han verkade vara väldigt speciell!
Styrkekramar <3

http://smelle.wordpress.com

 
Mari

Mari

30 augusti 2011 20:26

Saknar ord , Så fruktansvärt att förlora en man älskar så högt!
Tänker på er!
En stor kram från oss till er!

http://ww.solviksstuteri.se

 
Camilla

Camilla

30 augusti 2011 20:28

lider så fruktansvärt med dig! styrkekramar!

http://unafraid.blogg.se

 
Matilda Holmström

Matilda Holmström

30 augusti 2011 20:29

Jag beklagar verkligen sorgen, jag kan inte förstå hur det känns för dig. Stor kram!

http://twolivesonepassion.se

 
Sofie Kjellver

Sofie Kjellver

30 augusti 2011 22:25

Jag beklagar verkligen. Kan inte förstå hur jobbigt och hemskt det måste vara :(

http://sofiekjellver.blogg.se

 
Carina

Carina

30 augusti 2011 22:50

Tänker på er och er fina Trazzel. <3

http://www.stalldressce.se

 
Julia

Julia

30 augusti 2011 23:56

Önskar jag kunde säga något så det känns bättre.. Men det finns inga ord. Massvis av kramar!

http://Ohjuliet.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

31 augusti 2011 07:26

They say bad things happen for a reason.. :( så himla sorgligt, styrkekramar <3

 
Ingen bild

Duttan

31 augusti 2011 12:15

....det finns inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt detta är, man blir så ledsen.
Många stora kramar till dej i denna svåra tid.
Kramar Duttan

 
Lamia - Hästblogg

Lamia - Hästblogg

31 augusti 2011 15:38

Man nästan dör lite på insidan när man läser din text... Vilken mardröm, finns ingenting man kan säga som gör det bra. Lider så oerhört med dig! Tänker på dig/er...

http://lamiamichelle.blogg.se

 
Lisa - dressyrfokus.blogg.se

Lisa - dressyrfokus.blogg.se[/url]

31 augusti 2011 16:46

Men gud. Jag blev verkligen jätterörd när jag läste detta. Styrkekramar och tankar till dig <3

http://dressyrfokus.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

31 augusti 2011 17:25

Många kramar.

 
Ingen bild

Michaela

31 augusti 2011 21:26

Usch! Jag tror aldrig att jag har gråtit så här mycket när jag har läst om tragiska historier!
Att blixten skulle träffa hästen är ju något man går runt och fasar för men ändå har tänkt, "det händer nog inte..".
Kunde det hända med fina, fina Trazzel så kan det hända vem som helst! Jag kommer nog alltid att vara rädd för åskan efter det som har hänt!
Nu klarar jag inte mer. Ser snart inte att skriva!
Skickar många styrkekramar! Vet att du kan ta dig igenom detta även om det är för*ävligt!!
Ta hand om dig!
Vila i frid Razonado Mac! <3

 
Ingen bild

Karin Ingerstam

31 augusti 2011 21:53

Jag gråter när jag läser detta. Drömmer mardrömmar... Så tragiskt. så overkligt. Kände bara Trazzel genom din blogg men förstår och ser på bilderna att det var killen med det lilla extra. Och mer än så. Den ursnyggaste drömhästen i mina ögon! Sara, när värsta sorgen lagt sig så hoppas jag verkligen att du fortsätter skriva i din blogg. Den är fantastiskt inspirerande och rolig att läsa! Jag följer dig och längtar efter vackra spanska hästar. /Bästa hälsningar Karin

 
Ingen bild

Sapir@rocketmail.com

31 augusti 2011 21:54

Kära Sara och Mats
Det är onekligen en sorglig historia. Det finns inga ord för detta. Vi sörjer med er.
Kram till er båda.
Dick och Pitho

 
Ingen bild

Anna-Karin

31 augusti 2011 23:20

Jag följer din blogg och trots att jag aldrig träffat dig känns det som jag känner både dig och dina underbara hästar. Tårarna rinner därför när jag läser detta. Jag beklagar verkligen. Trazzel var inte bara fantastiskt vacker utan verkade också ha en härlig personlighet. Måste också få säga att du verkar så otroligt seriös, kunnig och kärleksfull mot dina hästar. Trazzel hade tur som fick ha dig som sin matte. Jag skickar dig styrkekramar och hoppas att du snart kan känna glädje igen.

 
Ingen bild

Katja

1 september 2011 12:05

Tänker på er...
Kramar

 
Hanna

Hanna

1 september 2011 20:39

Åh, blir helt tårögd bara när jag läser texten.
Kan inte ens förstå hur du känner dig :(

beklagar verkligen!

http://lifelongdream.blogg.se

 
Ingen bild

Lotta

2 september 2011 11:17

Jag blir alldeles tårögd när jag läser vad som har hänt. Jag förstår att du är helt förstörd. Att förlora någon man älskar är så obegripligt och det gör så fruktansvärt ont i hjärtat. Jag hoppas att du finner lite tröst i alla kommentarer från vänner och okända här på bloggen. Du är en inspiration för många! Jag tänker er! Det finns inga ord som kan få dig att må bättre, men jag önskar dig styrka! Många kramar Lotta med Orador

 
Magda

Magda

2 september 2011 18:08

Så fruktansvärt, så onödigt och jag gråter när jag läser. Så orättvisst! Finns inte ord som beskriver det jag läser du skrivit men förstår ändå att jag inte är i närheten av hur du känner.

http://www.descarada-de-fenix.blogspot.com

 
Ingen bild

Julia Andersson

2 september 2011 22:56

Förstår verkligen din kärlek till den här hästen och beklagar verkligen! En sån fin häst. Du förtjänar inte detta, du som gjort så mycke för trazzel! RIP

 
Ingen bild

Elin

3 september 2011 10:35

Så ledsamt att höra vad som hänt... Otroligt orättvist! Jag sörjer med er och hoppas att ni finner styrka att fortsätta.
Mvh,
Elin

 
Tess Klintestam

Tess Klintestam

4 september 2011 16:03

Förstår dig precis och lider med dig.. Blev av med min på samma sätt.. De är obegripligt.. Lider med dig verkligen! snart har det gått 3 år för mig, men fortfarande samma saknad

http://tesskliintestam.blogg.se

Sara

4 september 2011 18:24

Tack för din kommentar Tess. Hur sjukt det än låter så känns det tröstande att det inte bara är jag som förlorat min häst på detta brutala och chockartade vis. Man kommer nog aldrig över det, utan får i stället lära sej att leva med sin förlust.
Kram Sara

 
Ingen bild

Ulrika Lundgren

5 september 2011 14:37

Läste om Trazzel i Ridsport idag.

Styrkekramar till er!

 
Ingen bild

Malin Söderström och Ben Florit

5 september 2011 16:24

Kära Sara!
Det var så mycket liv i er att man blev avundsjuk. När jag såg honom hemma hos dig på hingstvisningen fick jag tårar i mina ögon för han var en ljuvlig själ.Han skulle lära oss alla något om livet . Jag sörjer med dig från djupet av mitt hjärta.Mycket ljus och kärlek sänder jag dig och önskar dig lycka till i framtiden.Han kommer att finnas i mångas hjärtan länge.

 
Ingen bild

Boel

5 september 2011 18:33

Läser detta och sitter medans tårarna rinner.Skickar många kramar till er.

 
Ida

Ida

6 september 2011 09:26

Tårarna rinner när man läser ditt inlägg, det är ofattbart hemskt och alla tankarna går till dig.

Trazzel galopperar nu med Zagal på dom evigt gröna ängarna. Vila i frid vackra fina lilla Trazzel!

Strykekramar till dig Sara, du är en stark människa.

http://www.hastfoto.com

 
Ingen bild

ida

8 september 2011 15:34

USCH! jag tycker så synd om dig ävon om jag inte känner dig sp kan jag förstå hur det känns:"(
Du är stark och han finns i ditt hjärta för alltid!

 
Ingen bild

Lina

11 september 2011 20:33

Började lipa när jag läste ditt känsolsamma inlägg. Jag kan tyvärr inte säga att jag förstår dig eller vet hur det känns för det gör jag inte. Å ingenting jag skriver kan lätta din sorg, men jag lider verkligen med dig! och jag hoppas att du med lite tid kan bearbeta det som hänt! massa styrkekramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards